گروه محصولات

عنوان مقاله: انديشه های نو : معرفی كتاب

گزيده مديريت 40

By John Landry

نوشته: جان لندري

ترجمه: عذرا نيكبخت

منتقدان اجتماعی ممكن است مادی‌گرایی را در ایالات‌متحده مورد سرزنش قرار دهند، اما همان‌گونه كه تبلیغات‌چی‌ها دریافته‌اند، مال‌پرستی امریكایی‌ها به‌طور چشمگیری دچار تغییر شده است. بیش‌تر پولدارها، بیش از ارزش مادی به‌دنبال ارزش نمادین در چیزهایی كه می‌خرند، هستند. آن‌ها مشتاقانه چیزهایی را خریداری می‌كنند تا به ارزشی فراتر از ماهیت آن چیزها دست یابند. بروكس، ناظری هوشمند و شوخ‌طبع است كه رفتار و عادت‌های طبقه متوسط را دنبال می‌كند. وی به بررسی نحوه تاثیرگذاری این اخلاق جاه‌طلبانه بر رفتار خرید و تحصیلات و كار این طبقه می‌پردازد. او در این كتاب تاكید دارد عطش سیری‌ناپذیر امریكایی‌ها برای به‌دست‌آوردن آن‌چه ندارند و فراتر رفتن از اهدافی كه دارند (زندگی در زمان آینده) ابزار مناسبی برای سرمایه‌داری است. این رفتار آشكارا نقطه مقابل تمایل اروپایی‌ها برای بهره‌گیری كامل از آن‌چه خریده‌اند است. علی‌رغم خشم ادعایی امریكایی‌ها نسبت به بازاریابی، پیام‌ آشكار بروكس منجر به تشویق بازاریاب‌ها می‌شود: امریكایی‌ها چنان اشتهای سیری‌ناپذیری برای كامیابی دارند كه همیشه برای بیش‌تر به‌دست‌آوردن دوباره بازبر‌می‌گردند.

انصراف از نظر