By Dan Ariely
نوشته: دان آرییلی
ترجمه: دکتر عبدالرضا رضایی نژاد و سارا پنجی زاده
آتیداموتورز، خودروساز معتبر دیترویت، بهتازگی در بنگلور هند مرکز تماس جدیدی تاسیس کرده و امیدوار است باعث افزایش اعتبار این خودروساز در زمینه خدماترسانی به مشتریان شود. اما بهنظر میرسد تاکنون نتوانسته بهاین هدف دست یابد. سیل شکایات مشتریان درباره خودروی آندرومدا (مدل جدید و بهروزی که آتیدا امیدوار است نظر والاستریت را جلب کند) به سوی این مرکز سرازیر شده است. حجم تماسهای رسیدگینشده در حال افزایش است و روزبهروز نامههای اعتراضآمیز بیشتری روی هم انباشته میشوند. یکی از مشتریان وفادار چنان از بیتوجهی شرکت به درخواستش سرخورده شده که نهتنها با وکیلش در این باره صحبت کرده، بلکه تهدید کرده که به سایت یوتیوب مراجعه میکند و پرونده را به قضاوت آرای عمومی میگذارد. آیا در عصر اینترنت آتیدا به روش تازهای برای برخورد با مشتریان ناراضی نیازمند است؟
نِیت بِنِت از جورجیاتک و کریس مارتین از كالج سنتهناری، اظهار میدارند که آتیدا احساس عدالت را در مشتریانش از سه بعد توزیع، روال و تعامل نقض کرده و بنابراین میل به انتقامجویی را در آنان افزایش داده است.