By Pamela W. Henders
نوشته: پاملا هندرسون
ترجمه: عطيه بطحايي و علي رئوفي
نسبت «یك تصویر به هزار كلمه» اهمیت سبكهای نوشتاری را بهنادرستی كمرنگ میسازد. دانشگاهیان و بازاریابان مدتهاست از اهمیت انتخاب فونت مناسب در نشانها (لوگوها) و نوشتههای تبلیغاتی و تاثیر بهسزای آن بر ماندگاری در ذهن، قابلیت خواندن و برداشت عمومی از یك نامتجاری مطلع هستند.
شركتها نیاز به سبكهای نوشتاری دارند كه با تصویر ذهنی آنها همخوانی داشته و بازتابی از مقاصدشان باشد. برای كمك به آنها در انتخاب فونت مناسب برای انتقال پیامهایشان، من و همكارانم در دانشگاه ایالتی واشنگتن حدود 210 صورت نوشتاری را جمعآوری و شش جزء طراحی خاص و متمایز را شناسایی كردیم. سپس به نحوه تاثیرگذاری آنها بر پاسخهای مصرفكنندگان به یك نامتجاری پرداختیم. بهخصوص از مصرفكنندگان درباره میزان انتقال یك پیام نظیر لذتبخشی (دوستداشتنی، گرم و جذاب) كششداربودن (جالب و احساسبرانگیز)، اطمینانبخشی (آرام، صادقانه و آشنا) و سلطهجویی (قوی و مردانه) توسط یك فونت خاص میپرسیدیم