By Mike Morrison
نوشته: مایک موریسون
ترجمه: غلامحسین خانقایی و سامان هزارخانی
ظهور یك بحران مدیریتی، شركت باركرفودز را بهلرزه درآورده است. دوگ لوتیان، مدیر فروش ملی بخش شكلات و شیرینی به دلیل انتخابهای بازاریابی نامناسب، رفتارهای فروش سوالبرانگیز و در نهایت از دست دادن اعتماد مشتریان و كاركنان خود، بهتازگی از كار بركنار شده است. این موضوع مدیران عالیرتبه شركت را با دو دستگی روبهرو كرده است. مدیران ارشد در این فكر هستند كه آیا داشتن مدل شایستگی به شركت كمك میكند تا دوگ را با رهبر مناسبی جایگزین كرده و از بروز سایر مسائل رهبری در آینده پیشگیری كنند. به عقیده آن باكستر، مدیر منابع انسانی، وضعیت دوگ مثال كاملی است كه نشان میدهد باركرفودز باید دقیقاً تعریف كند از كاركنان ارشد خود چه انتظاری دارد. كالین آنتونی، مدیرعامل شركت به آن باكستر ماموریت داده تا به همراه كارگروه ویژهای، قالب و چارچوبی تهیه كنند كه نهتنها ارزشهای مهم، دانش و مهارتهای لازم برای رهبری هر یك از بخشهای شركت را مشخص كند، بلكه وظایف، رفتارها و معیارهای سنجش موفقیت مربوطه را نیز شناسایی كنند.