گروه محصولات

عنوان مقاله: الگوهای جدید نوآوری

گزيده مديريت 153

‌By Rashik Parmar/ Ian Mackenzie/ David Cohn/ David Gann

نوشته: راشیک پارمار، ایان مکنزی، دیویو کوهن و دیوید گان

ترجمه: سیما شریفی راد

جست‌وجوی مدل‌ها و ایده‌های جدید ‌کسب‌وکار در اغلب شرکت‌ها مسئله بخت و اقبال است. البته حل این مشکل ‌به‌صورت سیستمی ‌احتمال موفقیت را افزایش ‌می‌دهد. راه‌های سنتی برای چهارچوب‌بندی این جست‌وجو، قابلیت‌ها، نیازهای مشتریان و تغییر در چشم‌اندازها و دورنماها را آزمایش ‌می‌کنند. این مقاله افزودن راه‌های جدید آی.تی‌محور را پیشنهاد ‌می‌دهد. این رویکرد شامل پرسیدن این سوال است که چگونه داده‌ها و ابزارهای تجزیه‌وتحلیل برای خلق ارزش جدید مورد استفاده قرار گیرند؟

نویسندگان جواب این سوال را با توجه به مشتریان متعدد مورد کنکاش قرار داده‌اند. در این کار، آن‌ها به ‌فناوری اطلاعات به چشم ارزش‌آفرین با استفاده از پنج الگو نگاه کرده‌اند. این الگوها عبارتند از استفاده از داده‌های حاصل از حسگرهای تعبیه‌شده در اجسام برای بهبود محصولات (به کنتور‌های هوشمند فکر کنید)؛ دیجیتال‌کردن دارایی‌های فیزیکی (مانند سوابق درمانی)؛ ترکیب داده‌ها در یک صنعت و بین صنایع (مثل هماهنگ‌سازی زنجیره تامین)؛ دادوستد داده‌ها (خدمات‌دهندگان تلفن‌همراه از محل تقریبی کاربرها اطلاعاتی به‌دست ‌می‌آورند) و کدگذاری قابلیت‌ها در سطح جهانی (‌به‌عنوان مثال، مدیریت برخط هزینه‌ها) ‌به‌عنوان خدمات.

نویسندگان با استفاده از تجربیات خود و تجربیات مشتریان خود، خواننده را از بین این پنج الگو عبور ‌می‌دهند و چگونگی استفاده از ‌آن‌ها را تشریح ‌می‌کنند. ‌آن‌ها ‌هم‌چنین سوال‌ها و پیشنهادهایی را عرضه ‌می‌دارند که به مدیران کمک ‌می‌کنند تا در ‌جست‌وجوی خویش استفاده کنند.

 
راهبرد و رقابت
انصراف از نظر