گروه محصولات

عنوان مقاله: ايده بان: افسانه هم‌افزایی‌های ادغام یا خرید شرکت‌ها

گزيده مديريت 191

ترجمه: دكتر علي سينا قدس

در سال‌های اخیر، قانونگذاران ایالات‌متحده در جلوگیری از ادغام‌‌هایی که معتقدند به کاهش رقابت می‌انجامد، سخت‌گیرتر شده‌اند. نمونه‌هایی از این‌ها که با پاسخ منفی مواجه شده‌اند عبارتند از ادغام استیپلز و آفیس‌دپو، هالی‌برتون و بیکرهیوز و کامکست و تایم‌وارنرکیبل. پژوهشی جدید در بررسی شرکت‌هایی که از این ادغام‌ها بهره می‌بردند، این نتیجه را همراه داشته که نگرانی قانونگذاران بی‌دلیل نبوده است. محققان این پژوهش داده‌های تمامی کارخانه‌های تولیدی را از سال 1997 تا 2007 تجزیه‌و‌تحلیل کردند تا به این پرسش پاسخ دهند: زمانی ‌که دو شرکت باهم ادغام شده و سودها افزایش می‌یابد، این بهبودی ناشی از عملیات کاراتر است یا ناشی از قدرت قیمت‌گذاری بیش‌تر؟

انصراف از نظر