گروه محصولات

عنوان مقاله: نگاه ویژه به نفوذ: استفاده (و سوء‌استفاده) از نفوذ و تاثیر بر دیگران

گزيده مديريت 147

Interviewed by Sara Cliffe

مصاحبه‌ کننده: سارا کلیف

ترجمه: دکتر مریم شریفیان‌ ثانی

توانایی متقاعدکردن دیگران برای کمک به تلاش‌هایتان، یکی از مهارت‌های اساسی برای مدیران، اعضای تیم و هر شخصی است که می‌‌خواهد احتمال موفقیت را افزایش دهد. یافته‌های تحقیقات رابرت چالدینی، دانشمند پیشگام علوم اجتماعی نشان داده که متقاعدکردن دیگران با توسل به واکنش‌های ریشه‌دار انسانی خاص به نتیجه می‌‌رسد: هم‌خواهی، بده‌بستان، هم‌رنگی، تعهد و هماهنگی، قدرت و اختیار و کمیابی.

در این مصاحبه ویراسته، چالدینی در مورد شش اصل متقاعدکردن دیگران و این‌که چگونه رهبران می‌‌توانند از این اصول در موقعیت‌های کسب‌وکاری روزانه ‌به‌طور موثر و درست استفاده کنند، توضیحات بیش‌تری می‌‌دهد. او هم‌چنین شمه‌ای از یافته‌های تحقیقات جدید خود در زمینه اخلاقیات نفوذ بر دیگران و چگونگی تاثیر ریاکاری بر افراد و سازمان‌ها عرضه می‌دارد.

انصراف از نظر