گروه محصولات

عنوان مقاله: تجربه: استفاده از زمان رفت‌وآمد ميان خانه و محل كار

گزيده مديريت 195

By Francesca Gino/ Bradley Staats/ Jon Jachimowicz/ Julia Lee/ Jochen Menges
نوشته: فرانچسکا جینو و برادلی استاتز و جان یاکیموویچ و جولیا لی و یواخین منگز
ترجمه: زهرا برجعلي‌ لو
روزانه ميليون‌ها نفر در سراسر جهان با مسيرهاي طولاني ميان خانه و محل كار خود روبه‌رو هستند. فقط در ايالات‌متحده حدود 25‌ميليون نفر بيش‌تر از نود دقيقه زمان براي رفت‌وآمد ميان خانه و محل كار خود صرف مي‏كنند. با این وجود، کم‌تر کسی از اين مسيرهاي طولاني لذت می‌برد.
نفرت از اين مسيرهاي طولاني، اثرات جدي بر سلامت افراد دارد. مطالعات نشان مي‌دهند افرادي كه زمان طولاني‌تري در مسير رفت‌وآمد ميان خانه و محل كار خود هستند، اضطراب بيش‌تر و احساس رضايت و شادي كم‌تري در زندگي نسبت به كساني دارند كه اين زمان براي آن‌ها كوتاه‌تر است (و احتمال طلاقشان هم بيش‌تر است). هم‌چنين احتمال كم‌تري مي‌رود فعاليت‌هاي روزانه‌شان ارزشمند باشند، زودتر تحليل مي‌روند و در كار، بهره‌وري و رضايت كم‌تري دارند.
ولي این وضعیت محتوم نیست. تحقيقات (كه شامل تحقيقات نويسندگان مقاله نيز هست) پيشنهاد مي‌كنند برخي تلنگرهاي كوچك به نحوه اداره زمان در مسيرهاي طولاني رفت‌وآمد، اين تجربه را بهبود خواهد بخشيد و احساس شادي و بهره‌وري بيش‌تري خواهد داد. آن‌ها پنج استراتژي را براي اين‌كار پيشنهاد می‌دهند: استفاده از این زمان برای چرخش ذهن، آماده‌شدن براي بهره‌وري بيش‌تر، يافتن محدوده آزادي‌عمل خود، به‌اشتراك‌گذاشتن روحيات خود و در نهايت، کاستن از مسير بين خانه و محل کار.

انصراف از نظر