گروه محصولات

عنوان مقاله: استراتژی در عصر وفور سرمایه

گزيده مديريت 191

By Michael Mankins/ Karen Harris/ David Harding

نوشته: مایکل مانکینز و کارن هریس و دیوید‌هاردینگ
ترجمه: آزاده درگران


تقریبا در طول پنج دهه گذشته، سرمایه مالی ‌به‌عنوان یک منبع نادر به‌حساب ‌می‌آمد. اما امروزه سرمایه فراوان و ارزان است و نویسندگان مقاله انتظار دارند این وضعیت برای بیست سال آینده‏ یا ‌بیش‌تر تداوم داشته باشد. ‌آن‌ها خاطرنشان می‌کنند که دارا‌یی‌های مالی جهانی ‌بیش‌تر از تولید ناخالص ملی جهانی افزایش یافته‌اند و توضیح می‌دهند که چرا این روند احتمالا ادامه خواهد داشت. ‌هم‌چنین می‌گویند، هم‌چنان که تامین سرمایه افزایش ‌می‌یابد، هزینه آن کاهش یافته و این امکان را برای ‌بیش‌تر ‌شرکت‌ها فراهم می‌کند تا با هزینه بسیار ناچیزی تامین‌مالی ‌کنند. تمام این‌ها بدان معناست که ‌شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند به‌راحتی مزیت رقابتی را با تخصیص ماهرانه سرمایه حفظ کنند.
نویسندگان دلیل ‌می‌آورند که در این فضای جدید، لازم است رهبران کسب‌وکار نرخ بازگشت سرمایه را کاهش داده و استراتژی ‌سرمایه‌گذاری خود را تغییر دهند و از چند قمار بزرگ خودداری کرده و در عوض به دنبال فرصت‌های رشد متعدد، متنوع کوچک باشند. البته همه موفق نخواهند بود، اما پذیرفتن ریسک شکست برای موفق‌شدن لازم است.
هم‌چنین مدیران بایستی به‌خاطر داشته باشند که امروزه سرمایه انسانی منبع ‌به‌راستی نادری است. سازمان‌ها لازم است نیروی کار خود را به‌دقت و همانند دارا‌یی‌های مالی خود مدیریت کنند و استعدادها را در سازمانشان آزاد بگذارند و حمایت کنند.

انصراف از نظر