گروه محصولات

عنوان مقاله: استراتژی اقلیمی خود را مناسب آینده سازید

گزيده مديريت 211

By Joseph Aldy/ Gianfranco Gianfrate
نوشته: جوزف آلدی و جیانفرانکو جیانفرات
ترجمه: آزاده منشی


بسیاری از شرکت‏ها سعی دارند خود را در برابر ریسک تغییرات جوی (آسیبی که ممکن است به‏خاطر موج گرما، سیل و دیگر آثار تغییرات جهانی آب‏وهوا متحمل شوند) محافظت ‏کنند. ولی هوشمندترین شرکت‏ها به «ریسک کربن» (هزینه‏های مضاعفی که باید به‏خاطر سیاست‏های دولتی در بالابردن هزینه تصاعد گاز کربنیک تحمل کنند) نیز توجه دارند. این شرکت‏ها قیمت‏هایی داخلی برای تصاعد کربن (آی.سی.پی) تعیین می‏کنند و معادل پولی بر آلاینده‏های خود می‏گذارند تا بهتر برای موفقیت در دنیایی کم‏کربن‏تر آماده شوند.
این مقاله به توضیح فرایند این‏کار می‏پردازد: اندازه‏گیری مستقیم و غیرمستقیم آلاینده‏ها، پایش مستمر قیمت بیرونی کربن (هم اعلام‏شده و هم ضمنی)، پیش‏بینی قیمت آینده کربن، تصمیم‏گیری درباره افق‏های زمانی قیمت‏گذاری داخلی کربن و در نظر گرفتن اهداف کاهش آلاینده‏ها. آن‏گاه نویسندگان مقاله به بررسی این مساله می‏پردازند که قیمت‏گذاری داخلی کربن چگونه می‏تواند به شرکت‏ها در تصمیم‏گیری در راستای سرمایه‏گذاری جدید و مدیریت ریسک‏های مالی و قانونی و تدوین یک استراتژی درازمدت کمک کند.

انصراف از نظر