By Joseph Aldy/ Gianfranco Gianfrate
نوشته: جوزف آلدی و جیانفرانکو جیانفرات
ترجمه: آزاده منشی
بسیاری از شرکتها سعی دارند خود را در برابر ریسک تغییرات جوی (آسیبی که ممکن است بهخاطر موج گرما، سیل و دیگر آثار تغییرات جهانی آبوهوا متحمل شوند) محافظت کنند. ولی هوشمندترین شرکتها به «ریسک کربن» (هزینههای مضاعفی که باید بهخاطر سیاستهای دولتی در بالابردن هزینه تصاعد گاز کربنیک تحمل کنند) نیز توجه دارند. این شرکتها قیمتهایی داخلی برای تصاعد کربن (آی.سی.پی) تعیین میکنند و معادل پولی بر آلایندههای خود میگذارند تا بهتر برای موفقیت در دنیایی کمکربنتر آماده شوند.
این مقاله به توضیح فرایند اینکار میپردازد: اندازهگیری مستقیم و غیرمستقیم آلایندهها، پایش مستمر قیمت بیرونی کربن (هم اعلامشده و هم ضمنی)، پیشبینی قیمت آینده کربن، تصمیمگیری درباره افقهای زمانی قیمتگذاری داخلی کربن و در نظر گرفتن اهداف کاهش آلایندهها. آنگاه نویسندگان مقاله به بررسی این مساله میپردازند که قیمتگذاری داخلی کربن چگونه میتواند به شرکتها در تصمیمگیری در راستای سرمایهگذاری جدید و مدیریت ریسکهای مالی و قانونی و تدوین یک استراتژی درازمدت کمک کند.