گروه محصولات

عنوان مقاله: داستان موفقیت: استخدام آزمایشی برای ساختن تیمی قوی

گزيده مديريت 155
By matt mullenweg

نوشته: مت مالِنوِگ

ترجمه: کیوان سلطانی

مالِنوِگ در سال 2005 شرکت اتوماتیک را که صاحب وُردپرس.کام ‌است، تاسیس و به روش سنتی (بررسی رزومه‌ها، معرف‌ها و مصاحبه‌) شروع به استخدام ‌کرد. او بر تجربیات متقاضیان متمرکز شد و توجه ویژه‌ای به سایر شرکت‌های نوپایی که آن‌ها را به‌کار گرفته بودند نشان داد. همکارانش را متقاعد ساخت انرژی زیادی برای این فرایند صرف کنند و معتقد است تا جایی که می‌توانستند دقت به خرج دادند. اما هنگامی ‌که برخی انتخاب‌هایشان با مشکل مواجه شد، تصمیم گرفتند رویکردشان را با در نظر گرفتن فلسفه غیرمتعارف شرکت اتوماتیک مورد بررسی قرار دهند: هر کجا و هر زمانی که دوست داری کار کن، فعالیتت بر اساس خروجی که داری ارزیابی خواهد شد نه بر اساس زمانی که در شرکت پشت میز نشسته‌ای. آن‌ها متوجه شدند خوش‌زبانی یا خوش‌برخوردی متقاضیان در جلسات مصاحبه ارتباط چندانی با سطح عملکردشان در شغل مورد نظر ندارد. بنابراین تصمیم به برگزاری دوره‌‌های آزمایشی گرفتند. پس از بررسی‌های اولیه، از متقاضیانی که برای شغل مورد نظر، مناسب به نظر می‌رسند خواسته می‌شود برای مدت سه تا هشت هفته به‌طور آزمایشی (با حقوق) در شرکت کار کنند. فعالیت آن‌ها وظایف مرتبط با شغل مورد نظرشان را دربر دارد و آن‌ها در کنار کسانی کار می‌کنند که در صورت استخدام شدن همکاران واقعی‌شان خواهند شد. متقاضیان نیز می‌توانند در این مدت شرکت را ارزیابی ‌کنند، چرا که این دوره بازخورد لازم را برای آن‌ها فراهم می‌سازد و از این طریق منفعت همه افراد ذینفع را به دنبال دارد.

انصراف از نظر