گروه محصولات

عنوان مقاله: از هدف تا اثرگذاری

گزيده مديريت 156
By Nick Craig/ Scott Snook
 
نوشته: نیک کریگ و اسکات اسنوک
 
ترجمه: ندا سراج

طی پنج سال اخیر، توجه چشمگیری به رهبری هدف‌محور شده است. دانشگاهیان، متخصصین کسب‌وکار و حتا پزشکان ادعا می‌کنند هدف کلید رهبری استثنایی و راهی برای سلامتی بهتر است.

با وجود این درک روبه‌رشد، چالش بزرگی برجا مانده است. تعداد اندکی از رهبران درک روشنی از اهداف فردی خود دارند، تحقیقات و تجربیات نویسندگان نشان می‌دهد تعدادی که برنامه روشنی هم برای ترجمه اهداف به عملکرد دارند حتا کم‌تر هم هستند. در نتیجه آرمان‌های خود را محدود می‌کنند و در دستیابی به آرمانی‌ترین اهداف فردی و حرفه‌ای خود شکست می‌خورند.

نویسندگان در این مقاله یک چارچوب گام‌به‌گام ارائه می‌دهند تا رهبران با کاربرد آن هدف خود را شناسایی کرده و سپس یک برنامه اجرا برای دستیابی به نتایج ملموس توسعه دهند. یک برنامه از هدف تا تاثیرگذاری از زبانی استفاده می‌کند که به‌طور ویژه‌ای برای افراد پرمعناست تا این‌که یک اصطلاح تخصصی نامفهوم باشد. آن‌ها بر آینده و آرمان‌های تصویر بزرگ‌تر تمرکز می‌کنند. سپس به‌صورت معکوس عمل کرده و به جزئیات می‌پردازند و بر توانایی‌هایی فردی تاکید می‌کنند و یک دیدگاه کلی از کار و زندگی را تشویق می‌کنند.

انصراف از نظر