Carl Mela/ Brian Cooper
کارلا مِلا و برایان کوپر
اشکان فلاحتکار
تعداد فروشندگانی که فناوریهای بازاریابی ارائه میدهند رشد انفجاری دارد، اما شرکتهای بسیاری رویکردی «پایینبهبالا» برای خرید آنها اتخاذ میکنند: به جای اینکه از حل یک مساله شروع کنند، از چیزی که به آنها فروخته شده شروع میکنند. در نتیجه، پول خود را برای انباشت اطلاعات غیرضروری و تکنولوژیهای جدید و «دهنپرکن» هدر میدهند:ابزارهایی که خیرهکننده بهنظر میرسند، اما بینشی واقعی ارائه نمیدهند یا با سایر فناوریهای شرکت سازگاری ندارند. راهحل چیست؟ سه راه زیر را دنبال کنید: شالودهشکنی نقشه سفر مشتری به مراحل کلیدی و انتخاب هدف برای هر کدام، تجزیه استراتژی بازاریابی از اهداف به تاکتیکها و طراحی نحوه عمل این فناوریهای پشتیبانیکننده تاکتیکها بهعنوان یک سیستم و سپس یافتن شکافها و زوائد