گروه محصولات

عنوان مقاله: از خرید فناوری ‏بازاریابی‏ اشتباه بپرهیزید

گزیده مدیریت 225

 Carl Mela/ Brian Cooper

کارلا مِلا و برایان کوپر

 اشکان فلاحتکار

تعداد فروشندگانی که ‏فناوری‏‌های بازاریابی ارائه ‏می‏‌دهند رشد انفجاری دارد، اما شرکت‌‏های بسیاری رویکردی «‏‏پایین‏‌به‌‏بالا» برای خرید آن‏ها اتخاذ ‏می‏‌کنند: به جای این‏که از حل یک ‏مساله شروع کنند، از چیزی که به ‏آن‏ها فروخته شده شروع ‏می‏‌کنند. در نتیجه،‏‏ پول خود را برای انباشت اطلاعات غیرضروری و ‏تکنولوژی‏‌های جدید و «‏دهن‌‏پرکن» هدر ‏می‏‌دهند:ابزارهایی که ‏خیره‏‌کننده ‏به‏‌نظر ‏می‌‏رسند، اما بینشی واقعی ارائه نمی‌‏دهند یا با سایر فناوری‏‌های شرکت سازگاری ندارند. ‏راه‌‏حل چیست؟ سه راه زیر را دنبال کنید: شالوده‌‏شکنی نقشه سفر مشتری به مراحل کلیدی و انتخاب هدف برای هر کدام، تجزیه استراتژی بازاریابی از اهداف به ‏تاکتیک‌‏ها و طراحی نحوه عمل این ‏فناوری‏‌های پشتیبانی‌‏کننده ‏تاکتیک‌‏ها به‌‏عنوان یک سیستم و سپس یافتن ‏شکاف‏‌ها و زوائد

 

انصراف از نظر