گروه محصولات

عنوان مقاله: مدیریت بر خود: از انتقاد درس بگیرید

گزيده مديريت 153
By Sheila Heen/ Douglas Stone

نوشته: شیلا هین و داگلاس استون

ترجمه: محمدصادق شریفی راد

بازخورد حیاتی است، اما کم‌وبیش همه، از تازه‌استخدام‌شده‌ها تا مدیران باسابقه، با چالش دریافت بازخورد دست‌و‌پنجه نرم ‌می‌کنند. نویسندگان مقاله که مدت بیست سال با مدیران در زمینه گفت‌وگوهای دشوار کار کرده‌اند، شش گام را برای تبدیل بازخورد به ابزاری مهم و غیرتهدیدکننده پیشنهاد می‌کنند.

گرایش‌های خود را بشناسید. به‌دنبال الگوهایی واکنش های خود باشید:آیا از خود دفاع ‌می‌کنید؟ آیا خشمگین و ناراحت ‌می‌شوید؟ زمانی که رویه معمول خود را تشخیص دادید، انتخاب‌های بهتری برای گذر به سمت گام‌های بعدی خواهید داشت.

«چه» و «چه کسی» را از هم جدا کنید. احساس شما درباره فرد پیامدهنده شاید توانایی شما برای یادگیری از پیام را مختل سازد.

به نصیحت تعبیر کنید. تمرین کنید تا به بازخورد با دید پیشنهادی با حس‌نیت نگاه کنید و آن را اعلام‌جرم قلمداد نکنید.

بسته بازخورد را بگشایید. در مقابل قضاوت‌های آنی مقاومت کنید و به اکتشاف منبع و نیت بازخورد بپردازید.

به‌دنبال بازخورد باشید و آن را طلب کنید. منتظر ارزیابی‌های رسمی ‌نباشید و از افراد درخواست کنید شما را به‌صورت جزئی راهنمایی کنند.

آزمایش کنید. پیشنهاد‌ها را عملی کنید و منتظر باشید چه اتفاقی ‌می‌افتد.

پذیرفتن انتقاد هیچ‌گاه ساده نیست. اما یادگیری برای کسب ارزش از آن برای رشد و موفقیت حیاتی و ضروری است.

انصراف از نظر