گروه محصولات

عنوان مقاله: تجربه: ارائه محشر

گزيده مديريت 145
By Chris Anderson
نوشته: كريس اندرسون
ترجمه: عاطفه پاشازاده
 

 بيش از سي سال است كه سخنراني‌هاي روشنگري در كنفرانس‌هاي تِد ارائه شده كه مردم از تماشاي آن‌ها لذت مي‌برند. در اين مقاله، اندرسون، هم‌نويس تِد به پنج كليد سخنراني‌هاي بزرگ اشاره مي‌كند:


  • داستان خود را قالب‌بندي كنيد: مشخص كنيد از كجا شروع كنيد و كجا پايان دهيد.
  • براي سخنراني خود برنامه‌ريزي كنيد: تصميم بگيريد آيا سخنراني خود را كلمه‌به‌كلمه حفظ مي‌كنيد يا نكات اصلي را فهرست‌وار يادداشت كرده و آن‌ها را بارها تمرين مي‌كنيد.
  • در زمينه حضور در سن كار كنيد: اما به‌خاطر داشته باشيد كه داستان شما مهم‌تر از نحوه ايستادن شما و عصبي بودن شما است.
  • براي فايل‌هاي چندرسانه‌اي برنامه‌ريزي كنيد: هر كاري بكنيد، اما از روي اسلايدهاي پاورپونت نخوانيد.
  • جمع‌بندي كنيد: قوت‌های خود را نشان داده و اصيل باشيد.

به نظر اندرسون، صعود و سقوط سخنراني‌ها بر كيفيت ايده‌، روايت و عواطف سخنران بستگي دارد. مسئله جوهر است، نه سبك سخنراني. آموزش بيروني مسائل و مشكلات سخنراني ساده است اما راهي براي «آموزش دروني» داستان اصلي نيست: سخنران بايد مواد خام داشته باشد. پس او توصيه مي‌كند اگر حرف شما در اين قالب نيست، بهتر است حرف نزنيد. دعوت را رد كنيد. سركار برگرديد و منتظر باشيد تا ايده‌ای جذاب پيدا كنيد كه ارزش حرف‌زدن را داشته باشد.
انصراف از نظر