گروه محصولات

عنوان مقاله: ادغام‌های ماندگار

گزيده مديريت 101

By Rosabeth Moss Kanter

نوشته: روزابت ماس كانتر

ترجمه: دكتر عبدالرضا رضايي نژاد

ادغام‌هایی که از رکود کنونی جان‌به‌در مي‌برند، آن‌هایی هستند که تنها بر ارقام تمركز ندارند، بلكه به یک‌پارچه‌سازی و انگیزش کارکنان نیز مي‌پردازند. براي درس‌آموزی در زمینه جنبه‌های انسانی ادغام‌های پیروزمند، کانتر از اساتيد دانشکده كسب‌وكار‌ هاروارد به پژوهش در ده‌ها مورد از ادغام‌هايي پرداخت که از این‌گونه سدها (شوک‌های اشتغال، اعتراض‌ها و نگرانی‌های نیروها که موجب بروز ناآرامي ‌در میان تامین‌کنندگان، مخالفت مقامات دولتی و رمیدن مشتریان مي‌شود) پیروزمندانه عبور کرده‌اند.

 برای نمونه، پراکتر.اند.گمبل پس از تملك ژیلت با قلع‌وقمع رده‌های مدیریتی در آن شرکت روبه‌رو شد، زیرا مدیريابان به شكار مديران ژيلت پرداخته بودند. با وجود این‌، پراکتر.اند.گمبل طوري عمل كرد كه بخش بزرگی از نیروهای ژیلت را حفظ كرد و كاركناني را نگه داشت تا مشتریان، تامین‌کنندگان و توزيع‌كنندگان را راضي سازد. پراکتر.اند.گمبل ظرف يك سال به اهداف درآمد و هزينه نايل شد، فرايندهاي فوق‌العاده عرضه محصول ژيلت را حفظ كرد و با وجود ركود جاري توانست رشد خود را تداوم بخشد.
 کانتر با شرح اقدامات پراکتر.اند.گمبل ودو شركت دیگر (سِمِکس که بايد دانش کاری را به نیروهای شرکت تازه انتقال دهد تا بتوانند به‌سرعت فرايندهاي آن را جذب كنند و استانداردهاي جهاني را محقق سازند و گروه پابلیسیس که در ادغام‌هاي خود روش تملك معكوس را دنبال مي‌كند و به نخبگان شركت تملك‌شده اجازه مي‌دهد هدايت‌كننده خلق قابليت‌هاي جديد باشند) استراتژی‌های کلیدی مبناي يك‌پارچه‌سازي‌هاي موثر را به ما نشان مي‌دهد.
انصراف از نظر