By Lavor Bojinov/ Guillaume/Saint-Jacques/ Martin Tingley
نوشته: لاوور بوینوف و گیوم سانژاک و مارتین تینگلی
ترجمه: دکتر مهسان زارع
آزمایشهای برخط اندازه میگیرند که آیا «الف» (معمولا رویکرد فعلی) ضعیفتر از «ب» (یک بهبود پیشنهادی) است به بخش جداییناپذیر چرخه توسعه محصول به ویژه در شرکتهای دیجیتال تبدیل شده است؛ اما اغلب شرکتها در انجام این آزمونها اشتباههای جدی مرتکب میشوند: و بهجای اینکه ببینند تاثیر یک تغییر روی بخشهای مختلف مشتری چیست، روی مشتری متوسط تمرکز میکنند. آنها فراموش میکنند که مشتریان به هم متصل هستند و اینکه تعاملات آنها میتواند نتایج آزمون را تحتتاثیر قرار دهد. آنها آزمونها را برای مدت خیلی کوتاهی انجام میدهند و تشخیص نمیدهند که واکنش مشتریان میتواند با گذشت زمان تغییر کند. در این مقاله چگونگی جلوگیری از تمام این تلهها با استفاده از تکنیکهایی که لینکدین و نتفلیکس برای تولید بینشهای بهتر استفاده کردهاند، توضیح داده شده است.