گروه محصولات

عنوان مقاله: اثر رسوایی

گزيده مديريت 184

Boris Groysberg/ Eric Lin/ George Serafeim/ Robin Abrahams

نوشته: بوریس گرویسبرگ، اریک لین، جورج سرافیم و رابین آبراهامز

ترجمه: معصومه عارف

مدیرانی که در رزومه خود سابقه کار در یک شرکت بدنام را دارند، در بازار شغل تاوان می‌دهند، ‌حتا اگر هیچ نقشی در آن مشکل نداشته باشند. از آن‌جا که اثر رسوایی پایدار است، شرکتی که مدت‌ها قبل ترک کرده‌اید می‌تواند بر تحرک شغل فعلی و آتی شما (اگر جبران‌خدمت را به‌حساب نیاوریم) اثر بگذارد. به‌طور کلی، دریافتی مدیرانی که از این اثر متضرر می‌شوند حدود چهار درصد کم‌تر از همتایانشان است. نویسندگان این پژوهش معتقدند نمی‌توان این ریسک را کنترل کرد، اما می‌شود برایش برنامه‌ریزی شود. آن‌ها سه گام را برای جان‌به‌دربردن از رسوایی شرکتی پیشنهاد می‌دهند. 1. پیشقدم باشید. شفافیت و عدم‌پنهان‌کاری کلیدهای غلبه بر بدنامی ‌هستند. مدیریابانی که روی داوطلبان کار می‌کنند می‌توانند به شما کمک کنند روایت کامل، شفاف و خلاصه‌ای را برای مدیران استخدام‌کننده آماده کنید. 2. از شهرت و اعتبار دیگران در شبکه خود وام بگیرید و بی‌گناهیتان را با همکاری اثبات کنید. شرکت‌هایی که در پی مدیر هستند می‌توانند هم مرجع باشند و هم حامی. 3. شغل «احیاکننده‌ای» بیابید که در آن بتوانید روایت متقاعدکننده‌ای برای غلبه بر داستان رسوایی بسازید.

انصراف از نظر