پژوهشگر: نیلوفر مقصودی
وقتی برای شغلی در سازمانتان به دنبال فردی مناسب میگردید، به کدام روش آن فرد را جذب میکنید؟ برای اغلب مدیران مهم است آن شغل در زمان مناسب به فرد مناسب واگذار شود. معمولاً در این شرایط واحد منابع انسانی با روشهای مختلف اقدام به اطلاعرسانی و جذب افراد میكند. امروزه با گسترش اینترنت یکی از روشهایی که مورد توجه واقع شده، جذب افراد از طریق اینترنت است. اما اثربخشی این روش نسبت به روشهای سنتی چگونه است؟
در پژوهشی که همین امسال انجام شد، روش جذب از طریق اینترنت با پنج روش جذب دیگر شامل اشتغال قبلی، روزنامه و رادیو و تلویزیون، دوستان و آشنایان، مراجعه مستقیم فرد به کارفرما و دانشگاه مقایسه شد. جامعه آماری این پژوهش تمامی اعضای سایت مرجع متخصصین ایرانی است که شاغل بوده و حداکثر پنج سال از زمان استخدامشان میگذرد. برای تمامی این جامعه پرسشنامه ارسال شده و 655 پرسشنامه تکمیل و جمعآوری شد. سپس با روش نمونهگیری تصادفیطبقهای برای هر بخش ذکر شده در بالا، 62 نمونه به تصادف انتخاب شد...