گروه محصولات

عنوان مقاله: ابزار کار : مشتریان را به سوی انتخاب های بهتر سوق دهید

گزيده مديريت 91

By Daniel Goldstein/ Eric Johnson/ Andreas Herrmann/ Mark Heitmann

نوشته: دانيل گولداستاين، اريك جانسون، آندرياس هرمان و مارك‌ هايتمن

ترجمه: دكتر جواد نوفرستی

زمانی كه آژانس‌های کرایه خودرو، شما را بیمه می‌كنند (مگر خلاف آن را بخواهید) یا فروشندگان نرم‌افزار برای نصب سریع توصیه می‌كنند روی دکمه «بعدی» كلیك كنید، گزینه‌های پیش‌گزیده را برای شما انتخاب كرده و پیدا ناپیدا، انتخاب‌های شما را هدایت می‌كنند. پیش‌گزیده‌های خوب، از طریق ساده‌كردن تصمیم‌گیری، افزایش رضایت مشتری، كاهش ریسك و تحریک خرید‌های سودآور، هم به نفع شركت و هم مصرف‌كننده هستند. پیش‌گزیده‌های بد می‌توانند موجب کاهش فروش، واكنش‌های منفی مصرف‌كننده، به‌خطر انداختن مشتریان و طرح دعاوی شده و هزینه‌های زیاد برای شركت‌ها ایجاد کنند. با وجود این تهدیدات بزرگ، مدیران به خط‌مشی‌های پیش‌گزیده توجه كمی‌ دارند.

 تنظیم پیش‌گزیده‌ها مستلزم برقراری تعادل بین مجموعه‌ای از علایق (شامل آرزوهای مشتریان و تمایل شركت به بیشینه‌کردن سود و كاهش ریسك) توسط شركت‌هاست. در بنیان خود، پیش‌گزیده‌ها می‌توانند به‌عنوان توصیه‌های تولیدكننده عمل کنند و اغلب موارد هم رضایت ما را جلب می‌کنند. اكثر شركت‌ها نیز تلاش دارند پیش‌گزیده‌ها را طوری تنظیم کنند که هم‌سو با ترجیحات مشتریان باشند. برای مثال، در تعیین برخط مشخصات خودرو، آئودی رنگ نقره‌ای متالیک را به‌عنوان رنگ پیش‌گزیده انتخاب کرده چون پرطرفدار‌ترین رنگ است. البته پیش‌گزیده‌ها می‌توانند غیراخلاقی باشند. به‌عنوان مثال، این پیش‌گزیده‌ها موجب می‌شوند بسیاری از ما ناخواسته نسبت به خرید ضمانت‌‌های اضافی یا اشتراك بی‌حساب در فهرست‌های ارسال نامه اقدام كنیم.
نویسندگان، طبقه‌بندی از انواع پیش‌گزیده‌ها و راهنمایی برای مواقع استفاده یا عدم استفاده از هر یك ارائـه می‌کنند. دامنه‌ این طبقه‌بندی از «پیش‌گزیده‌های خیرخواهانه» كه معرف بهترین حدس شركت درباره بهترین ترکیب محصول برای اكثر مشتریان است تا «پیش‌گزیده‌های شناور» كه بر اساس ترجیحات مشتری تغییر می‌كنند، گسترده است.
انصراف از نظر