گروه محصولات

عنوان مقاله: ابزار کار : راهی بهتر برای دادن خبرهای بد

گزيده مديريت 23

By Jean-Francois Manzoni

نوشته: ژان فرانسو مانزونی

ترجمه: پریسا زمانی

انتقاد از عملكرد ضعیف دیگران، كاری است كه كسی آن را دوست ندارد. اما با به‌كارگیری رویكردی روشنفكرانه، می‌توان مدیری بهتر بود و از تیم خود بهره بیشتری گرفت.

 یكی از مهمترین وظایف شما به عنوان مدیر، دادن بازخورد به كاركنان است، به‌خصوص وقتی كه عملكرد آنها از حد انتظار پایین‌تر است. برای بسیاری از مدیران، این كار یكی از وحشتناك‌ترین وظایف نیز هست. چنین گفت‌وگوهایی ممكن است خوشایند نباشند و احساسات غلیان كنند و طرفین گفت‌وگو از كوره در بروند. بنابراین، مدیر از ترس این كارمند عصبانی شود و حالت تدافعی بگیرد و همین طور از ترس اینكه روابط خدشه‌دار شود، ناخواسته خود را به گونه‌ای آماده می‌كند كه باعث می‌شود بحث از محور صداقت خارج شود و بیشتر اوقات، این دیدار تباه می‌شود. این عادت، كاملاً غیرعمدی و ناآگاهانه و در اثر فشارهای عصبی به‌وجود می‌آید و در نتیجه، اظهار نظر كردن و بازخورد اصلاحی دادن را با مشكل روبه‌رو می‌سازد.
 خبر خوب آن است كه این گفت‌وگوها لزوماً نباید چندان سخت باشند. اگر ذهنیتی را كه سبب بسط و ارائه بازخورد منفی می‌شود تغییر دهید، می‌توانید احتمال موفقیت‌آمیز بودن فرایند بازخورد را افزایش دهید. در نتیجه، گفت‌وگوهای سازنده‌ای در پیش خواهید داشت، روابط خدشه‌دار نخواهد شد و بهبود واقعی در عملكرد كاركنان حاصل می‌شود. در ادامه، معایب این رویدادها و دلیل به وجود آمدن آنها را توضیح خواهم داد. به‌تفصیل بررسی خواهم كرد كه چطور این حرف‌ها در زندگی واقعی گفته می‌شوند و اینكه مدیران با به‌كارگیری روش‌های متفاوت می‌توانند به نتایج رضایت‌بخشی دست یابند، به عنوان اولین قدم، بیایید ببینیم مدیران چگونه بازخورد خود را آماده می‌كنند و چطور قبل از آغاز بحث مسائل را در ذهن خویش تعبیر و تفسیر می‌كنند.
انصراف از نظر