گروه محصولات

عنوان مقاله: ابزار كار: نوآوري با سرعت اطلاعات

گزيده مديريت 6

By Steven D.Eppinger

ابزارهاي متعارف مديريت پروژه مانند نمودارهاي پرت و گانت به منظور كمك به مديريت ترتيب وظايف متمايزي كه پروژه‌هاي عظيم سازه‌اي را تشكيل مي‌دهند، ايجاد شده است. معهذا، اين ابزارها تمام جوانب اطلاعاتي موجود در فرايندهاي خلاق، همچون توسعه محصول را پوشش نمي‌دهند. ابزارهاي سنتي به منظور پاسخگويي به اين سوال كه پيش از تكميل وظيفه‌اي خاص چه وظايف ديگري را بايد تكميل نماييم، طراحي شده‌اند. اما برنامه‌ريزان توسعه محصول، به ويژه در كسب‌وكارهاي تكنولوژي پيشرفته، نياز به ابزاري دارند كه پاسخگوي سوال كاملاً متفاوتي باشد: پيش از تكميل اين وظيفه، نياز به چه اطلاعاتي از وظايف ديگر داريم؟»

 نويسنده به توصيف ماتريس ساختار طراحي مي‌پردازد. اين ماتريس، ابزاري براي مديريت پروژه است كه تمركز آن به جاي جريان كار بر جريان اطلاعات يك پروژه معطوف است. وي نحوه كاركرد و چگونگي استفاده از ماتريس ساختار طراحي در فرايندهاي توسعه كار را توضيح مي‌دهد. او توضيح مي‌دهد كه ماتريس ساختار طراحي چگونه عمل كرده و چگونه مي‌توان از آن در جهت كارا نمودن فرايند توسعه استفاده نمود. ماتريس ساختار طراحي يك پروژه نشان مي‌دهد كه چه اطلاعاتي تكرار شده و يك پروژه به چه نحو نياز به كار مجدد را پيش‌بيني مي‌كند.
 به علاوه، نويسنده چهار روش براي ارتقاء جريان اطلاعاتي يك شركت ارائه مي‌دهد: ترتيب‌بندي مجدد سلسله وظايف، بازبيني سازماندهي وظايف، كاهش ميزان تبادل اطلاعات و مديريت اقدامات غيرقابل برنامه‌ريزي. ماتريس ساختار طراحي مي‌تواند با رفع ابهام از مبادله اطلاعات در خلال نوع‌آوري، كنترل مديران بر پروژه‌هاي پرمخاطره و سنگين را افزايش دهد.
انصراف از نظر