By Chris Lederer / Sam Hill
نوشته: کریس لدرر و سام هیل
ترجمه: علی عباری
شركت سوبارو، خودروي استيشن بين آوتبك را بازاريابي ميكند، شركت دِل، نشان تجاري مايكروسافت و اينتل را روي كامپيوترهاي خود ميزند. اين تداخل نامهاي تجاري رويه متعارفي در بازار شده است. ولي تهيه نقشه سبد نامهاي تجاري به عنون يك ابزار مهم مديريت برنامههاي تجاري يك شركت چندان با اين تغييرات هماهنگ نشده است. بسياري از نقشههاي سنتي فقط مربوط به نامهاي تجاري متعلق به شركت است كه در حول محور چهارچوبهاي سازماني قرار گرفتهاند و توجه كمي به ميزان تاثيرگذاري آنها بر روي ادراكات مشتريان ميشود. در اين مقاله به روشي جديد از «نقشه سبد نامهاي تجاري» اشاره شده است كه آن را «سبد يا مجموعه مولكولي نامهاي تجاري» ميناميم. اين مدل به ما ميگويد كه مشتريان چگونه نامهاي تجاري گوناگون را ميبينند. اين سبد شامل تمام نامهاي تجاري است كه در تصميمگيري مشتريان اثر ميگذارد و فقط شامل نامهاي تجاري متعلق به يك شركت نيست.