گروه محصولات

عنوان مقاله: آینده‌ خرید

گزيده مديريت 127

By Darrell Rigby

نوشته: دارل ريگبي

ترجمه: عاطفه پاشازاده

وقتی ده سال قبل حباب داتکام ترکید، سقوط ناشی از آن نیمی از خرده‌فروشان برخط را از بین برد. اما امروز تجارت الکترونیک خوب جاافتاده است و خیلی از خرده‌فروشی‌های دیجیتال بسیار سودآور هستند.

خرده‌فروشی دیجیتال هم‌زمان با تکامل، تبدیل به چیزی متفاوت‌تر از نامش می‌شود: خرده‌فروشی پرمجرا. این نام نشان می‌دهد که خرده‌فروشان قادر خواهند بود از طریق مجاری بیشمار مثل وب‌سایت‌ها، فروشگاه‌های فیزیکی، کیوسک‌ها، پست مستقیم، کاتالوگ، مراکز خرید، رسانه‌های جمعی، ابزارهای همراه، کنسول‌های بازی، تلویزیون، ابزارهای خانگی و غیره با مشتریان تعامل داشته باشند.

اگر خرده‌فروشان سنتی قصد بقا دارند، باید خرده‌فروشی پرمجرا را پذیرفته و بزرگ‌ترین مزیت خود نسبت به خرده‌فروشی‌های برخط (فروشگاه) را از فهرست بدهی درآورده و تبدیل به دارایی کنند. آن‌ها باید با ترکیب تجربه فیزیکی و دیجیتال، خرید را تبدیل به یک تجربه سرگرم‌کننده، جذاب و لطیف کنند و روش‌های قدیمی سنجش موفقیت را کنار بگذارند و در روش‌های آزمون و یادگیری سرعت یابند.

یک راهبرد پرمجرای موفق نه‌تنها باید بقای خرده‌فروش را تضمین کند (که در دنیای کسب‌وکار چیز کوچکی نیست) بلکه باید در توقعات و تجربیات مشتری نیز انقلاب ایجاد کند.

انصراف از نظر