By Rob Markey
نوشته: راب مارکی
ترجمه: اشکان فلاحتکار و بهناز سپهری
زمان آن رسیده تا ارزش آنها را اندازهگیری و مدیریت کنید.
رهبران میدانند که باید کسبوکارهای خود را برای بیشینهسازی ارزش پایگاه مشتریان مدیریت کنند. اما اغلب، فشارهای درآمدی منجر به اقدامات کاهنده هزینه می شود که مشتریان را آزرده می سازند.
شرکت هایی که بر اساس وفاداری هدایت می شوند بهطور متفاوتی عمل می کنند. آنها سامان هایی ایجاد می کنند تا بتوانند ارزش مشتریان را اندازه گیری کنند و روی فناوری های توانمندساز موردنیاز سرمایه گذاری می کنند، آن ها از شیوه های تفکر طراحی برای ایجاد وفاداری مشتریان استفاده می کنند؛ کسبوکار را پیرامون نیازهای مشتری سازماندهی می کنند و سازمان و ذینفعانش (کارکنان، اعضای هیات مدیره و سرمایه گذاران) را در این دگرگونی مشارکت می دهند.
نتایج کار خود را هم در قالب هایی گزارش می کنند که به سرمایه گذاران و سایر ذینفعان امکان قضاوت آگاهانه میدهد.