گروه محصولات

عنوان مقاله: آیا انگیزه های مردان و زنان در خرید اینترنتی متفاوت است ؟

گزيده مديريت 86

پ‍وهش گر: ليلا غفاري

امروزه با وجود مشغله‌های زیاد و مشکلات کلان‌شهرهایی هم‌چون تهران، همه سعی در صرفه‌جویی در وقت و استفاده بهینه از ساعات شبانه‌روز داریم تا شاید فراغتی برای مطالعه چند برگی از کتاب مورد علاقه‌مان،دیدن فیلمی که تعریف آن را شنیده‌ایم، نواختن سازی که دوست داریم و حتی معاشرت با دوستان بیابیم.

 در این میان یکی از فعالیت‌های وقت‌گیر، تهیه و خرید مایحتاج منزل است که در بسیاری موارد هر یک از ما دوست داریم آن را به دوش بقیه اعضای خانواده بیندازیم، چرا که فرایند خرید اغلب نیازمند صرف انرژی و زمان قابل‌ملاحظه‌ای است. به‌علاوه، ترافیک، آلودگی هوا، شلوغی مراکز خرید، احتمال بسته‌بودن فروشگاه یا موجودنبودن کالای موردنظر در آن‌جا از جمله مشکلاتی است که در انجام این فرایند خودنمایی می‌کند.
 اغلب با خود اندیشیده‌ایم کاش می‌توانستیم خرید را نیز مانند سایر فعالیت‌ها از قبیل امور بانکی، ثبت‌نام دانشگاه، آموزش، مطالعه اخبار و... از داخل منزل و در تمام ساعات شبانه‌روز به‌راحتی و تنها با یک کلیک انجام دهیم. بله، خرید الکترونیک از فروشگاه‌های مجازی که هرگز پشت شیشه آن‌ها علامت بسته‌بودن را نمی‌توان دید. خریدی فراسوی مرزهای زمان و مکان!
انصراف از نظر