يافتهها: گرچه مردم ميگويند «تلویزیون بدون تبلیغات» را ترجیح میدهند، ولی گاهی نیز از برنامههای تلویزیونی که در لابهلای آنها تبلیغات پخش ميشوند لذت میبرند.
پژوهش: لیف نلسون به همراه تام مِیویس از دانشکده استرن دانشگاه نیویورک و جف گالاک از دانشکده تِپر دانشگاه کارنگیملون به پرسششوندگان سه نوع برنامه نمایشی تلویزیونی را نشان دادند. این نمایشها عبارت بودند از برنامههای بالیوود، سریال تاکسی و برنامههای مستند طبیعی. برای گروهی این برنامهها با آگهیهاي تبلیغاتی و برای گروهی دیگر بدون آگهی پخش شدند. افرادی که این برنامهها را با آگهی تماشا کرده بودند از دیدن آنها لذت بیشتری برده و حاضر بودند پول بیشتری بابت خرید سایر فیلمهای کارگردان مربوطه پرداخت کنند.
چالش: آیا وجود تبلیغات آزاردهنده در بین برنامهها میتواند موجب افزایش جذابیت برنامهها شود؟ پروفسور نلسون از پژوهش خود دفاع کنید.