گروه محصولات

عنوان مقاله: پژوهش: آگهي‌‌های بازرگانی علاقه‌ ما را به تلویزیون بیش‌تر می‌كنند

گزيده مديريت 113
 
By Leif Nelson[1]
نوشته: ليف نلسون
ترجمه: علي عياري

يافته‌ها: گرچه مردم مي‌گويند «تلویزیون بدون تبلیغات» را ترجیح می‌دهند، ولی گاهی نیز از برنامه‌های تلویزیونی که در لابه‌لای آن‌ها تبلیغات پخش مي‌شوند لذت می‌برند.

پژوهش: لیف نلسون به همراه تام مِیویس از دانشکده استرن دانشگاه نیویورک و جف گالاک از دانشکده تِپر دانشگاه کارنگی‌ملون به پرسش‌شوندگان سه نوع برنامه نمایشی تلویزیونی را نشان دادند. این نمایش‌ها عبارت بودند از برنامه‌های بالیوود، سریال تاکسی و برنامه‌های مستند طبیعی. برای گروهی این برنامه‌ها با آگهی‌هاي تبلیغاتی و برای گروهی دیگر بدون آگهی پخش شدند. افرادی که این برنامه‌ها را با آگهی تماشا کرده بودند از دیدن آن‌ها لذت بیش‌تری برده و حاضر بودند پول بیش‌تری بابت خرید سایر فیلم‌های کارگردان مربوطه پرداخت کنند.

چالش: آیا وجود تبلیغات آزاردهنده در بین برنامه‌ها می‌تواند موجب افزایش جذابیت برنامه‌ها شود؟ پروفسور نلسون از پژوهش خود دفاع کنید.



[1]لیف نلسون، استاديار دانشکده‌ هاس دانشگاه برکلی کالیفرنیاست.
انصراف از نظر