گروه محصولات

عنوان مقاله: آکندن خدمات با محصولات

گزيده مديريت 184

By Mohanbir Sawhney

نوشته: موهانبیر سوآنی

ترجمه: کمیل رودی

برخلاف تولیدکننده‌های کالا، شرکت‏های خدمات حرفه‏ای گران‌بها، به‌طور سنتی تنها رشد درآمد خطی را تجربه می‌کنند. علت آن است که فروش بیش‌تر خدمات به معنای به‌خدمت‌گرفتن حرفه‌ای‌های بیش‌تر است که حاشیه سود را محدود می‌کند. تامین‌کنندگان هوشمند خدمات مشاوره، حقوقی و حسابداری و سایر خدمات، از فناوری به نفع خود بهره می‌برند. آن‌ها ابعاد روزمره و مشخصی از فعالیت‌شان را خودکارسازی می‌کنند و بدین ترتیب این فعالیت‌ها از اساس به شکل محصول درمی‌آیند. آن‌ها می‌توانند با ترکیب این محصولات با اندیشه انسانی (در موضوعاتی که نیازمند دانش یا داوری بیش‌تر است) به مشتریان خدمات بهتری با هزینه کم‌تر ارائه کنند. این مقاله راهنمای توسعه محصول برای شرکت‌های خدمات حرفه‌ای است. نویسنده، سه مرحله کلیدی این فرایند را توضیح می‌دهد: (1) کشف محصولات بالقوه: فرصت‌های خودکارسازی را با بررسی الگوهای خدمات خود و هدفگیری فعالیت‌هایی شناسایی کنید که همواره انجام می‌شوند و دانش کمی‌نیاز دارند. (2) توسعه محصول: از الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی برای آفرینش ابزارهای «هوشمند» استفاده کنید تا حجم بالایی از فعالیت‌های کم‌تر پیچیده را مدیریت کنید. (3) پول‌سازی از محصول: اخذ بها در برابر وقت و مواد اولیه را متوقف کنید و اول به قیمت‌گذاری تراکنش‌محور روی آورید و سپس وارد مدل‌های نتیجه‌محور شوید. مهم است که موازی این فرایند، تیمی‌فراکارکردی ایجاد کنید که بر توسعه محصول تمرکز داشته باشد. در نگاه بلندمدت، مجبور خواهید بود زمان و پول خود را قبل از برداشت سود تنیده خدمات با محصولات، سرمایه‌گذاری کنید.

انصراف از نظر