گروه محصولات

عنوان مقاله: ایده بان: آيا روبات‌ها ‌می‌توانند کار بازارياب‌ها را انجام دهند؟

گزيده مديريت 179

ترجمه: امیرحسین شیوازاد و سیدمحمد اعظمی‌ نژاد

يکی از اثرات جانبی وحشت‌آور فناوری، این احتمال است که رايانه‌ها، الگوریتم‌ها يا روبات‌ها جای برخی مشاغل را بگیرند. اما پژوهشگران مکنزی، مایکل چویی، جیمز مانیکا و مهدی میرعمادی، بر اين باورند که بهترين راه برای تجزيه‌وتحليل ‌این‌که چگونه فناوری ممکن است مفهوم کار را تغییر دهد، آن است که به جای کلیت یک شغل به تک‌تک وظایف آن شغل پرداخته شود. در مطالعه اخير خود، آن‌ها دریافتند که تنها پنج درصد از مشاغلْ استعداد خودکارشدن کامل را دارند، اما در مورد بيش از نيمی از ‌مشاغل، حداکثر يک‌سوم فعاليت‌ها ‌می‌تواند توسط ماشين انجام پذيرد. این امر علاوه بر ساخت و خدمات مشتریْ درباره کارکردهای پیچیده‌تری نظیر بازاریابی هم مصداق دارد.

انصراف از نظر