گروه محصولات

عنوان مقاله: مديريت بر خود: آيا براي برنده‌شدن بازي مي‌كنيد- يا براي بازنده نشدن؟

گزيده مديريت 142
By Heidi Grant Halvorson/ Tory Higgins
 
نوشته: ‌هايدي گرانت‌ هالورسون و توري هيگينز
ترجمه: دكتر مريم شريفيان ثاني

بعضي ابزارهاي ارزيابي شخصيت، به‌خوبي تشخيص مي‌دهند به انجام چه كارهايي علاقه داريد، اما در مورد اين‌كه تا چه حد در انجام آن كارها خوب هستيد يا اگر چنين نيست چگونه عملكرد خود را بهبود بخشيد، اطلاعات اندكي در اختيارتان مي‌گذارند. خوشبختانه، بنيان يكي از روش‌هاي گروه‌بندي افراد، بر ويژگي استوار است كه عملكرد را پيش‌بيني مي‌كند: ارتقامحور ياپيشگيري‌محور.

افرادارتقامحور اهداف خود را به‌مثابه ايجاد مسيري به سوي پيشرفت مي‌بينند؛ آن‌ها آماده ورود به شرايط دشوار و آزمودن آن هستند، عاشق انجام سريع كار هستند، روياهاي بزرگ دارند و تفكرشان خلاق است. افراد پيشگيري‌محور، اهداف خود را در قالب مسئوليت مي‌بينند؛ آن‌ها گوش‌به‌زنگ، خطرگريز، جامع و دقيق هستند و علاقه دارند وضع موجود را حفظ كنند. تمركز انگيزشي بر رويكرد ما به چالش‌هاي زندگي اثر مي‌گذارد و بر چيزهايي كه توجه مي‌كنيم، چيزهايي كه به آن‌ها بها مي‌دهيم وبرداشتمان ازموفقيت يا شكست، تاثيرگذار است.

وقتي بدانيد تمركز شما بر چيست، مي‌توانيد الگوها و سرمشق‌هاي خود را برگزينيد، اهدافتان را تدوين كنيد، به دنبال گرفتن يا دادن بازخورد باشيد و مشوق‌هايي را تدارك ببينيد كه موجب تقويت انگيزه شما يا تيمتان خواهند شد. اين مقاله به‌تفصيل در مورد چگونگي ايجاد برازش انگيزشي توضيح مي‌دهد كه هم اشتياق افراد داراي ذهنيت ارتقا و هم مراقبت و هشياري افرادي با ذهنيت پيشگيرانه را تقويت و حفظ مي‌كند.

انصراف از نظر