گروه محصولات

عنوان مقاله: آن چه هر مدیرعاملی باید درباره رایانش ابری بداند

گزيده مديريت 126
By Andrew McAfee

نوشته: اندرو مک آفی

ترجمه: حسين حسينيان

رایانش ابری، تحولی عمیق در شیوه استفاده شرکت‌ها از تکنولوژی است. این تحول هم‌چون چرخش از نیروی بخار به برق در کف کارخانه، اجتناب‌ناپذیر و چشمگیر است. اما از آن‌جا که انتقادها از رایانش ابری با گزافه‌گویی فریب‌آمیز همراه شده، بسیاری از شرکت‌ها در رویکرد به آن تردید دارند. در این مقاله، مک‌آفی، پژوهشگر ارشد مرکز کسب‌وکار دیجیتال دانشگاه ام.آی.تی، دغدغه‌های رایج درباره رایانش ابری را به‌چالش می‌کشد. وی می‌گوید، درباره هزینه، اتکاپذیری و امنیت، رایانش ابری، برابر یا برتر از رایانش خانگی است. به‌علاوه، همان‌گونه که تجربه‌های شرکت‌هایی چون تری‌ام؛ بالفوربیتی، پیمانکار جهانی و شرکت مشاوره سی.اس.سی نشان می‌دهند، رایانش ابری منفعت‌های چشمگیری چون بهره‌وری بهتر، همکاری آسان‌تر، امکان بهره‌برداری از داده‌ها برای بینش‌یابی و ظرفیت بیش‌تر بدون سرمایه‌گذاری مالی عمده را نوید می‌دهد.

 مک‌آفی خوانندگان را با سه گروه‌بندی پایه رایانش ابری آشنا می‌سازد: زیرساخت به‌عنوان خدمت (اجاره‌دادن ظرفیت خام رایانش)؛ بستر به‌عنوان خدمت (اجاره‌دادن کامپیوترهایی که آماده توسعه نرم‌افزار هستند) و نرم‌افزار به‌عنوان خدمت (میزبانی نرم‌افزارهای کاربران). سپس وی با تاکید بر ضرورت در دست گرفتن رهبری این چرخش توسط مدیران‌عامل و ارشد ، به‌اجمال شیوه شروع این کار توسط شرکت‌ها را بیان می‌کند

انصراف از نظر