گروه محصولات

عنوان مقاله: ایده های شگرف برای سال 2010: آنچه به راستي كاركنان را برمي انگيزد

گزيده مديريت 105
By Teresa Amabile/ Steven Karamer
نوشته: تریزا امابایل
ترجمه: عاطفه پاشازاده
 
درك قدرت پيشرفت
مسئله

اگر از رهبران سوال كنيد چه چيزهايي باعث اشتياق كاركنان به كار مي‌شوند، ‌آن‌ها جواب‌هاي قاطعي مي‌دهند. در يك تحقيق جديد، ما از ششصد مدير ده‌ها شركت خواستيم اثر پنج عامل مهم را بر انگيزش و عواطف كاركنان رتبه‌بندي كنند: قدرداني، مشوق‌ها، حمايت بين‌فردي، حمايت براي پيشرفت و اهداف مشخص. در اين تحقيق «قدرداني در جمع يا قدردانی خصوصی» رتبه اول را كسب كرد.

اما متاسفانه آن مديران اشتباه مي‌كردند.

بعد از يك بررسي چندساله درباره فعاليت‌هاي روزمره، عواطف و سطوح انگيزش صدها دانشگر شاغل در محيط‌هاي كاري مختلف، به انگيزاننده اصلي عملكرد پي برديم: جالب آن‌كه اين عامل هماني است كه آن مديران در رتبه آخر قرار داده بودند. آن عامل «پيشرفت» است. انگيزش و هيجان كاركنان در روزهايي كه احساس مي‌كنند در حال پيشرفت شغلي هستند يا وقتي از آن‌ها در غلبه بر موانع حمايت مي‌شوند، در مثبت‌ترين حالت قرار دارد و كشش آن‌ها به موفقيت در اوج است. اما روزهايي كه فكر مي‌كنند فقط آب در هاون مي‌كوبند يا گرفتار دست‌انداز شده‌اند، انگيزه و اشتياق آن‌ها در كم‌ترين سطح است

انصراف از نظر