گروه محصولات

عنوان مقاله: آمیختن غریزه با تحلیل

گزيده مديريت 160
By Laura Alber
نوشته: لورا آلبر
ترجمه: زهرا حسینی

 ویلیامز-سوناما در کالیفرنیا در سال 1956 شروع به کار کرد، اما خیلی زود به سان‌فرانسیسکو به دلیل سکونت بسیاری از مشتریانش در این منطقه انتقال یافت. بنیانگذار آن در سال 1970 کاتالوگی را برای خدمت‌رسانی به مشتریان در سرتاسر آمریکا منتشر کرد و این آغاز گردآوری و تحلیل داده‌های شرکت بود. با اطلاع از محل زندگی مشتریان کاتالوگ، درباره موقعیت فروشگاه‌هایش تصمیم‌های آگاهانه‌ای اتخاذ می‌کرد. هم‌چنان که شرکت موجودیت فیزیکی خود را توسعه می‌داد، کسب‌وکار مبتنی بر ایمیل را نیز برپا کرد، شرکت‌های کشاورزی‌ هلداِوری‌تینگ و پاتری‌بارنز را تملک کرد. در سال 2000 وب‌سایت‌هایی کاملا تراکنشی‌ برای دو شناسه پیشرو‌ی خود راه‌اندازی کرد.

امروزه علم تحلیل همه حوزه‌های کسب‌وکار را تحت تاثیر و رشد قرار داده است: از محتوای اختصاصی هر وب‌سایت برای خریداران بازدیدکننده گرفته تا مدیریت ارسال و موجودی و مراکز بسیار پیشرفته حمایت از مشتری. ویلیامز-سوناما از هفت شناسه تشکیل یافته و درآمدی نزدیک به پنج‌میلیارد دلار دارد. سهم شرکت به میزان چهار درصد از کل فروش مبلمان و پرده در آمریکا تخمین زده شده که کم‌وبیش نیمی از آن از طریق اینترنت به‌دست می‌آید و در نتیجه، شرکت در رتبه 21 خرده‌فروش‌های برخط آمریکا است.

انصراف از نظر