پژوهش گر: مليحه محمود آبادي
آموزش و یادگیری الکترونیکی بهعنوان يك شيوه آموزشی نوین در سراسر دنيا موردتوجه است. موفقیت چنین آموزشی بيش از همه چيز به علاقمندي یادگیرندگان یعنی پذيرش و استفاده از سيستم، وابسته است. جنسيت يكي از عواملي است كه ميتواند در پذيرش و استفاده از سيستم يادگيري الكترونيك در افراد مختلف تاثیر گذارد. بر همین اساس در سال 1388، پژوهشی با حضور 185 مرد و 190 زن در دانشكده آموزشهاي الكترونيكي دانشگاه شيراز انجام شد. این بررسی نشان داد بین ادراک مردان و زنان نسبت به آموزشهای الکترونیکی تفاوتهايي وجود دارد.