گروه محصولات

عنوان مقاله: نگاه ویژه: آماده برکشیدن سازمانتان هستید؟

گزيده مديريت 106

By Donald Sull

نوشته: دونالد سال

ترجمه: دکتر عبدالرضا رضایی نژاد

پیش از رکود کنونی، بیش‌تر شرکت‌ها برای رسیدن به رشد و سودآوری، متکی بر وضعیت پایدار اقتصاد کلان دوران شكوفايي (نرخ پایین بهره، سرمایه در دسترس، اعتماد مصرف کنندگان و مانند این‌ها) بودند. در نتیجه، حرکت آن‌ها کند و فاقد انرژی لازم برای کنش و واکنش‌های شتابنده بود. ولی اینک شرکت‌ها با شرایط دشوار وضعیت بازار همراه با بی‌اعتمادی کاهش‌ناپذیر در جهات مختلف (از جمله تورم/ انقباض اقتصادی، نرخ‌های گوناگون ارز و مقررات متغیر دولتی در بیش‌تر بخش‌ها) روبه‌رو هستند. البته، موضوع‌های شناخته‌شده قدیمی ‌مانند تاثیر تحولات ژئوپلیتیک در بازار، نوآوري‌ها در حوزه فناوری و روند رقابت نیز هم‌چنان در کارند.
در دوران بیرون خزیدن شرکت‌ها از شرایط رکود، رهبران نمی‌توانند تنها به تنظیم یک راهبرد بی‌نقص بسنده کرده و به امید همکاری بازار، راحت به پشتی صندلی خود تکیه بزنند. برعکس، باید ضمن تدوین یک راهبرد گسترده و همه‌جانبه، چشم‌به‌راه فرصت‌های غیرمنتظره‌اي نیز باشند که در مسیر پیش می‌آیند. به خاطر داشته باشید بازارهای پویا همراه با خطر، فرصت‌های فراوانی نیز فراهم می‌آورند. تغییر مقررات، ممکن است به فراهم‌آمدن منابع تازه برای سرمایه‌گذاری بینجامد. تغییر سلیقه مصرف‏کنندگان، زمینه برای تقاضای فراورده‌های تازه را می‌آفریند و مالکان ناشکیبا به ارزان‌فروشي دارایي‌هایشان دست می‌زنند...
انصراف از نظر