گروه محصولات

عنوان مقاله: داستان موفقیت: آماده شدن برای مدیرعاملی

گزيده مديريت 157

By Juan Ramon Alaix

نوشته: خوان رامون آلکس

ترجمه: دکتر مریم بیدمشگی ‏پور

آلکس کارراهه خود را در امور مالی آغاز کرد و بعد از آن سال‌ها در شرکت‌های داروسازی بزرگ به‌کار مشغول بود. در زمانی که شرکت فایزر تصمیم گرفت بخش سلامت حیوانی را در بورس عرضه ارائه کند، مسئول بخش مذکور بود و بعد به‌عنوان مدیرعامل آن انتخاب شد. آلکس می‌دانست که مهارت‌های ارتباطی بیرونی در ماه‌های منتهی به عرضه اولیه بسیار اهمیت دارد: او داستان شرکت را برای تحلیلگران و سرمایه‌گذاران بالقوه تعریف می‌کرد و نظرات آن‌ها در مورد استراتژی شرکت تاثیر مستقیمی بر ارزش سهام داشت.

او دو سال را در برنامه‌های آموزشی فشرده گذراند و توانست مهارتی را به‌دست آورد که پیش‌تر از آن بی‌بهره بود. در حین کار با بخش منابع انسانی، او برنامه توسعه‌ای را تعریف کرد و سپس برای آن یک مربی قرار داد که مدیرعامل سابق یک شرکت اروپایی بزرگ بود. او از دو مربی ارتباطات برای انتقال هرچه بهتر پیامش در سازمان استفاده کرد و سپس در مورد چگونگی انجام مصاحبه‌ها بارها و بارها تمرین کرد. در نهایت، ماهیانه با مدیران‌عامل فایزر و اعضای داخلی هیات‌مدیره برای یادگیری هنر چگونگی رویارویی با اعضای هیات‌مدیره ملاقات کرد.

این مقاله دربرگیرنده پرسش و پاسخ با نانسی دوآرت، متخصص فن سخنرانی هم هست.

انصراف از نظر