Interviewed Scott Berinato
مصاحبه كننده: اسكات بريانتو
ترجمه: محمدحسین دهنوی
از تحقیق خود دفاع کنید
تحقیق: رایان بوئل، استادیار دانشکده کسبوکار هاروارد، تامی کیم دانشجوی دکترای این دانشکده و چیاجونگ تسای، استادیار کالج لندن، چهار سناریو را به مدت دو هفته در یک قهوهخانه پیاده کردند. در اولین سناریو، مشتریان و آشپزها نمیتوانستند همدیگر را ببیند. در سناریوی دوم، فقط مشتریان میتوانستند آشپزها را ببینند. در سومین سناریو، فقط آشپزها میتوانستند مشتریان را ببینند و در چهارمین سناریو هم مشتریان و هم آشپزها یکدیگر میدیدند. این محققین زمان آمادهسازی غذا را اندازهگیری کردند و به بررسی خدمات و غذاها پرداختند. نتایج حاصله نشان داد وقتی آشپزها میتوانند مشتریان خود را ببینند، کیفیت غذا بهتر میشود.
چالش: آیا فقط همین که مشتری را ببینید موجب میشود وظیفه خود را بهتر انجام دهید؟
[1]محمد حسین دهنوی دانشجوی دکترای مدیریت رفتار سازمانی از دانشگاه فردوسی مشهد و مدرس دانشگاه فرهنگیان میباشند.