گروه محصولات

عنوان مقاله: آشنایی با كسب‌وكارهاي نوپاي ايراني

گزيده مديريت 204

دنیای كسب‏وكار و فناوري هر روز در حال پیشرفت و معرفی ایده‌های جدید است. در سرتاسر دنیا این اتفاق با سرعت سرسام‌آوري در حال شکل‌گیری بوده و شركت‌هاي جديد با ماهيت نوآورانه‌شان تحولات شگرفي را در عرصه كسب‏وكار، توليد محصول و ارائه خدمت رقم زده‌اند. كشور ما نيز همسو با تحولات جهاني به پشتوانه استعداد، خلاقيت، همت و سخت‌كوشي جوانانش مسير جديد ارزش‌آفريني در عرصه اقتصاد و كسب‏وكار را دنبال مي‌كند و شاهد اين ادعا را تنوع و تعداد بالاي شركت‌هاي نوپايي مي‌توان ذكر كرد كه در طي سال‌هاي اخير در فضاي كسب‏وكاري ايران ظهور كرده‌اند.

ویژه‏نامه‏های گزيده مديريت در ایران نيز در راستاي ايفاي رسالت خود از ساليان گذشته از طريق مصاحبه با مديران برجسته و صاحب سبك، كارآفرينان و بنيان‌گذاران شركت‌هاي نوپا سعي كرده است ضمن معرفي آن‌ها به بررسي چالش‌هاي اجرايي و مديريتي موجود در اين نوع شركت‌ها بپردازد. از اين شماره به بعد قصد داريم بخشی را هم به معرفي مختصر شركت‌هاي نوپايي اختصاص دهیم كه از نظر ماهيت كسب‏وكاري در نوع خود نوآوري‌هاي بارزي را انجام داده‌اند. البته لازم به ذكر است كه معرفي اين شركت‌هاي نوپا يا استارت‌آپي به معناي موفق بودنشان و يا تاييد عملكردشان نيست، بلكه سعي داريم از اين مسير خوانندگان را با ایده‏های نویی که در حوزه كسب‏وكار و کارآفرینی کشورمان مطرح می‏شوند، آشنا کنیم و همچنین انگيزه‏ فعاليت‌هاي كارآفرينانه را در بين جوانان کشور افزايش دهيم. امید داریم کمکی باشد تا همسو با تحولات جهان كسب‏وكار، ما نیز در مسير اقتصادی نوين و پویا پیش رویم.

انصراف از نظر