دنیای كسبوكار و فناوري هر روز در حال پیشرفت و معرفی ایدههای جدید است. در سرتاسر دنیا این اتفاق با سرعت سرسامآوري در حال شکلگیری بوده و شركتهاي جديد با ماهيت نوآورانهشان تحولات شگرفي را در عرصه كسبوكار، توليد محصول و ارائه خدمت رقم زدهاند. كشور ما نيز همسو با تحولات جهاني به پشتوانه استعداد، خلاقيت، همت و سختكوشي جوانانش مسير جديد ارزشآفريني در عرصه اقتصاد و كسبوكار را دنبال ميكند و شاهد اين ادعا را تنوع و تعداد بالاي شركتهاي نوپايي ميتوان ذكر كرد كه در طي سالهاي اخير در فضاي كسبوكاري ايران ظهور كردهاند.
ویژهنامههای گزيده مديريت در ایران نيز در راستاي ايفاي رسالت خود از ساليان گذشته از طريق مصاحبه با مديران برجسته و صاحب سبك، كارآفرينان و بنيانگذاران شركتهاي نوپا سعي كرده است ضمن معرفي آنها به بررسي چالشهاي اجرايي و مديريتي موجود در اين نوع شركتها بپردازد. از اين شماره به بعد قصد داريم بخشی را هم به معرفي مختصر شركتهاي نوپايي اختصاص دهیم كه از نظر ماهيت كسبوكاري در نوع خود نوآوريهاي بارزي را انجام دادهاند. البته لازم به ذكر است كه معرفي اين شركتهاي نوپا يا استارتآپي به معناي موفق بودنشان و يا تاييد عملكردشان نيست، بلكه سعي داريم از اين مسير خوانندگان را با ایدههای نویی که در حوزه كسبوكار و کارآفرینی کشورمان مطرح میشوند، آشنا کنیم و همچنین انگيزه فعاليتهاي كارآفرينانه را در بين جوانان کشور افزايش دهيم. امید داریم کمکی باشد تا همسو با تحولات جهان كسبوكار، ما نیز در مسير اقتصادی نوين و پویا پیش رویم.