گروه محصولات

عنوان مقاله : آسیب شناسی تبلیغات تجاری در ایران

گزيده مديريت 158
با مدیران در سازمان های ایرانی

یکی از مهم‏ترین دغدغه‏های سازمان‏ها در مسیرجلب مشتریان تبلیغات است. تبلیغاتی که بتواند به شایستگی محصول یا خدمات یک سازمان را معرفی کند و مهم‏تر از آن مشتریان بالقوه را ترغیب کند. در سال های اخیر شاهد رشد روزافزون تبلیغات در رسانه های مختلف هستیم. تبلیغ صحیح طبعا می تواند باعث رشد جوانب مختلف و مورد توجه خریداران و فروشندگان شود، ولی به همان میزان تبلیغات غیر اصولی، می تواند آسیبهای جدی برای سازمان، صنعت تبلیغات و نهایتا جامعه داشته باشد. بی شک دور از انصاف نیست که ادعا شود به دلايل گوناگون از جمله دیدگاه مديران کسب و کارها به تبلیغات، عملكرد نه چندان حرفه ایی شركتها و مشاوران تبليغاتي ، کمبودهای آموزشي و توسعه ایی نیروهای مناسب ، در بسياري از موارد نتايج قابل قبولي از تبليغات در ایران به دست نيامده است . بسیار مشاهده میشود تبلیغات کالا و خدمات در ایران در دام سطحی نگری، تقلید کورکورانه و عدم وجود خلاقیت گرفتار شده است.

آسیب شناسی تبلیغات، موضوع مهمی است که کمتر به آن پرداخته شده است. پاسخ دادن به سوالهایی که بی جواب ماندنشان مساوی است با اتلاف سرمایه ، تبلیغ زدگی جامعه، مرگ برندها و در نهایت کاهش تولید داخلی. از این رو در بخش "با مدیران" این شماره، نظر تعدادی از مدیران و صاحب‏نظران را از حوزه‏ها و صنایع مختلف جویا شدیم و از آن‏ها سوال کردیم که "با توجه به تجربیات شما، موثرترین عوامل موفقیت و عدم موفقیت تبلیغات تجاری در فضای کسب و کار ایران كدامنند؟"

صاحب‏نظران در این باره اظهار نظر می‏کنند که در مجله خواهید خواند

انصراف از نظر