گروه محصولات

عنوان مقاله: آزمايش روشنگر : ضرورتي نوين براي نوآوري

گزيده مديريت 7

By Stefan Thomke

نوشته: استفان تامک

ترجمه: منصور مجدم

هزينه زياد آزمايش مدتهاي مديدي به عنوان مانعي بر سر راه تلاش‌هاي شركت‌ها براي خلق محصولات جديد موفق عمل كرده است. اما تكنولوژي‌هاي جديد انجام سريع و ارزان آزمايش‌ها را از هر زمان ديگري آسان‌تر ساخته‌اند. نويسنده مقاله معتقد است كه اكنون شركت‌ها فرصت آن را دارند كه نوآوري را به سطح كاملاً جديدي برسانند، اگرراغب به بازانديشي اساسي در واحدهاي تحقيق و توسعه خود باشند.

 شناخت آزمايش روشنگرانه در باره الزامات درك فرايند نوآوري است. تمام سازمان‌هاي تحقيق و توسعه نياز به استقرار نظام آزمايش كردن هستند تا به آنها در تعيين ايده‌هايي كه بايد دنبال كنند، كمك نمايند. البته، هر چه اين نظام سريع‌تر و كاراتر باشد، محققان سريع‌تر مي‌توانند راه‌حل‌ها را بيابند. اما امروزه، شركت‌هاي بسياري به غلط تكنولوژي‌هاي جديدي را صرفاً از منظر كاهش هزينه مي‌نگرند آنها اين واقعيت را ناديده مي‌گيرند كه برخي تكنولوژي‌ها مي‌توانند روشهاي كاملاً جديدي در كشف مفاهيم و راه‌حل‌هاي بديع ارائه كنند.
 تامك عقيده دارد، تكنولوژي‌هاي جديد همه چيز را از فرايند توسعه و طريقه ساختاربندي سازمان تحقيق و توسعه تا نحوه خلق دانشي جديد را تحت تاثير قرار مي‌دهند. از اين رو، شركت‌هايي كه در تلاش نوآوري هستند هم با چالش‌هاي مديريتي مواجه دارند و هم با چالش‌هاي فني. وي با بهره‌گيري از تحقيقات خود رد صنايع دارويي، خودروسازي و نرم‌افزار چهار قاعده براي آزمايش كردن روشنگرانه عرضه مي‌دارد: سازمان‌دهي براي آزمايش كردن سريع؛ شكست زودهنگام و مكرر و اجتناب از خطا؛ پيش‌بيني و بهره‌گيري از اطلاعات زود هنگام و تركيب تكنولوژي‌هاي جديد و قديم.
 اين مقاله با بهره‌گيري از مثال‌هايي از دنياي واقعي هر يك از اين قواعد را به تفصيل تشريح مي‌كند. همچنين در باره نحوه اثرگذاري اين نظام آزمايش كردن بر ساير صنايع را بيان كرده و تبعات آن بر كاركنان دانشي را مورد بررسي قرار مي‌دهد.
انصراف از نظر