سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

جست‌و‌جوی نوآوری محکوم به شکست است، مگر آن‌که مدیرانی که به‌دنبال آن هستند زمانی را صرف یادگیری از گذشته کنند..(روزابت موس کانتر)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : مجاری غیررسمی‏ در ‏هیات‏ مدیره

Article Title: Back Channels in the Boardroom
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
مجاری غیررسمی‏ در ‏هیات‏ مدیره
Back Channels in the Boardroom
Heidi Gardner/ Randall Peterson
نوشته هایدی گاردنر و رندال پترسون
ترجمه آزاده درگران
دستورکارهای ‏هیات‏ مدیره یک شرکت به‏ قدری فشرده است که در خلال جلسات معمول، رسیدگی به همه پرسش‏ها و دغدغه‏ ها دشوار است. بنابراین، بین جلسه‏ ها، اعضای هیات‏ مدیره همان کاری را انجام می‏دهند که اعضای یک تیم همواره در چنین موقعیتی انجام می‏دهند: شروع به گفت‏ وگو‏های غیررسمی‏ می‏کنند.
اگر این گفت‏ وگو‏های غیررسمی ‏به‏ درستی صورت گیرند، به مدیران امکان می‏دهند به‏ طور کارامد با یکدیگر همکاری ‏کنند: افکارشان را تبادل کنند، اطلاعات را به ‏اشتراک گذاشته و بر یکدیگر تاثیر گذارند. اما اگر این ترتیبات درست نباشد، حرکت‏ های سیاسی را تقویت می‏کند، اعضا با تخصص های کلیدی را به حاشیه می‏راند، ائتلاف‏های نامناسب را تقویت می‏کند و منجر به تصمیم‏ گیری ضعیف می‏شود. این ائتلاف‏ها مانع ورودی‏ های متنوع می‏شوند و ‏هیات‏ مدیره ‏ها را ناکارامد می‏سازند.
نویسندگان مقاله از سه سال پیش به‏ عنوان بخشی از یک مطالعه بزرگ‏تر در مورد فعل‏ وانفعال‏ های ‏هیات‏ مدیره، به بررسی گفت‏وگو‏های غیررسمی ‏پرداختند. در این مقاله، آن‏ها آن‏چه را در مورد چگونگی رویکرد اعضای هیات‏ مدیره‏ ها به آن آموخته بودند مطرح می‏سازند. به‏ طور مثال، ‏هیات‏ مدیره‏ هایی با عملکرد بالا، قواعدی صریح برای مشارکت افراد تعیین می‏کنند و مرتب در حال نظارت هستند که از آن‏ها تخطی نشود. آن‏ها فرایندهای آشناسازی ایجاد می‏کنند، به اعضا کمک می‏کنند روابط شخصی شکل دهند و اقداماتی را جهت حفظ اعتماد انجام می‏دهند: مانند اطمینان یافتن از ‏این‏که هر عضوی قبل از شروع مجدد گفت‏ وگو‏های رسمی، تمام ‏اطلاعات مربوطه را به‏ طور خلاصه دریافت کرده است.




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network