سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

لازم نیست بُردِ یک‌سو، به هزینه باخت دیگران به‌دست آید..(روزابت کانتر)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : ما و بازار جهانی صنایع فرهنگی

Article Title:
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
ما و بازار جهانی صنایع فرهنگی
نوشته دکتر محمد ابراهیم محجوب


اقتصاد مبتنی بر دادوستد محصولات فرهنگی شامل گردشگری، صنایع دستی، صنایع مستظرفه، آثار هنری، کتاب و نشریات، پویانمایی، آثار نمایشی، موسیقی، بازی‏‏‏‏‏‏‏‏های رایانه‏‏‏‏‏‏‏‏ای، طراحی نقش ‏و رنگ در فرش و پوشاک و پرده، و مانند این‏‏‏‏‏‏‏ها، امروزه یکی ‏از ارکان مهم توسعه پایدار به‏‏‏‏‏‏‏‏ شمار می‏‏‏‏‏‏‏‏آید. دلیل این امر آن است که صنایع فرهنگی در قیاس با دیگر صنایع، هماهنگی بیش‏تری با اهداف مربوط به حفاظت از محیط زیست و توسعه اجتماعی ملت‏‏‏‏‏‏‏‏ها دارند. اهمیت این امر به‏‏‏‏‏‏‏‏حدی است که مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2010 به‏‏‏‏‏‏‏‏طور رسمی بر آن تاکید کرد.
دراین نوشتار، منظور از صنایع فرهنگی صنایعی هستند که جلوه خلاقیت و زیبایی‏‏‏‏‏‏‏‏ شناختی در آن‏ها بارز است و عموما گویای هویت فردی و ملی مردم ایران و نمود اجتماعی ایشان بوده و در عمده موارد با حظ هنری و حس سرگرمی همراه هستند. از اين رو ضمن تبيين ويژگي‏‏‏‏‏‏‏هاي بازار صنايع فرهنگي به فرصت‏‏‏‏‏‏‏ها و چالش‏‏‏‏‏‏‏هاي فراروي توسعه اين بازار پرداخته و سپس با مراجعه به سوابق تاريخي، جايگاه كشورمان در گذشته اين بازار بررسي شده و رهنمودهايي براي بهره‏‏‏‏‏‏‏ جويي بهتر از اين فرصت توسعه‏‏‏‏‏‏‏ اي بزرگ ارائه مي‏‏‏‏‏‏‏شود.




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network