سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

سربازی که فرصت تفکر نداشته باشد همواره سرباز خواهد ماند..(گزنفون)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : معضل قدرت شرکت‌ها

Article Title: The Conundrum of Corporate Power
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
معضل قدرت شرکت‌ها
The Conundrum of Corporate Power
رابطه‌ عشق و نفرت ما با کسب‌و‌کار‌های بزرگ.
By Walter Frick
نوشته والتر فریک
ترجمه فریدا رحمانی 
نخستین فصل کپیتالیزنت ، یک پادکست اقتصادی جدید اثر کیت والداک از دانشگاه جورج‌تاون و لوییجی زینگالس از دانشگاه شیکاگو، روی آینده‌ای عمیق می‌شود که در آن، مارک زوکربرگ (مدیرعامل فیس‌بوک) به ریاست‌جمهوری آمریکا می‌رسد و قانون ضدتراست آن را به‌گونه‌ای تغییر می‌دهد که شرکت خودش شکست‌ناپذیر شود. زینگالس که متولد ایتالیا است، به شنوندگان یادآوری می‌کند که نخست‏وزیر سابق و تحقیرشده‌ ایتالیا، سیلویو برلوسکونی از مالکیت خود بر رسانه‌ غالب ایتالیا برای رسیدن به بالاترین مقام سیاسی استفاده کرد و اشاره می‌کند اگر مارک زوکربرگ همین کار را کرده بود، می‌توانست کنترل هم دولت آمریکا و هم مهم‌ترین شبکه‌ ارتباطی دنیا را در دست گیرد و در نتیجه، «قدرت مطلق» را به‌چنگ آورد.
از سوی دیگر، تعداد اندکی از ما به کمپین 2020 زوکربرگ (کاندیدای ریاست‌جمهوری شدن) نیاز داریم تا در مورد تاثیر بی‌اندازه‌ فعلی بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکا و رهبران آن‌ها شروع به نگران‌شدن کنیم. بخش چشمگیری از پژوهش‌ها نشان ‌می‌دهند بزرگ‌ترین سازمان‌ها در اکثریت صنایع به درصد بیش‌تری از بازگشت سرمایه و سود در بازارهای خود در مقایسه با یک تا دو دهه پیش دست یافته‌اند و قدرتشان افزون‌تر شده است. در عین حال، اعتماد افکار عمو‌می ‌به آن‌ها نزول کرده است: حدود چهل درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند اعتماد بسیار اندکی ‌به شرکت‌های بزرگ دارند یا اصلا به آن‌ها اعتماد ندارند، این رقم در سال 1985 تنها 24 درصد بود و افراد بیش‌تری پیشنهاد می‌کنند مقررات سخت‌گیرانه‌ای نظیر شرکت‌های آب و برق و تاسیسات شهری بر گوگل و فیس‌بوک حاکم شود یا حتا آن‌ها را تجزیه کنند.
آیا این نگرانی‌ها موجه هستند؟ رابرت اتکینسون، یک متخصص نوآوری در ایالت واشنگتن و مایکل لیند، استاد مهمان رشته روابط عمو‌می‌ در دانشگاه تگزاس، نظر دیگری دارند که میتوانید در مجله 203 آنها را مطالعه نمایید.




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network