سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

سیاست‌بازی نتیجه‌ی حل نشن مسائل در عالی‌ترین رده‌ی سازمان است..(پاتریک لنچیونی)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : چگونه مي توان هزينه هاي مراقبت سلامت را كم نكرد!

Article Title: How Not to Cut Health Care Costs
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله

چگونه مي توان هزينه هاي مراقبت سلامت را كم نكرد!

How Not to Cut Health Care Costs

 

By Robert Kaplan and Derek Hass

ترجمه معصومه نجفی قره بلاغ[2]و ابوالقاسم پوررضا[3]

نوشته رابرت کاپلان و درک هس

ارائه دهندگان مراقبت های سلامت در اکثر دنیا در تلاش برای پاسخ به فشارهای عظیم برای کاهش هزینه ها هستند- اما شواهد نشان می دهد که تلاش های آنان معکوس بوده، هزینه ها را افزایش داده و در برخی مواقع کیفیت مراقبت پایین آمده است.

کاپلان و هس پس از اجرای پژوهش های عملياتي در بیش از 50 سازمان ارائه دهنده مراقبت سلامت به این نتیجه گیری رسیدند. آنها دریافتند که، مدیران به طور معمول در جستجوی کاهش در اقلام هزینه ای در صورت سود و زیان خود (P&Ls) هستند. ممکن است به نظر برسد که این کار نتایج فوری به بار آورد، اما معمولا ترکیب بهینه منابع مورد نیاز برای ارائه کارآمد مراقبت های برتر را منعکس نمی کند.

نویسندگان پنج اشتباه مرسوم را توصیف می کنند: (1) کاهش پرسنل پشتیبانی. این، اغلب بهره وری درمان گران را پایین می آورد، همان هایی که زمان شان بسیار بسیار گران تر است. (2) سرمایه گذاری کمتر از حد بر روی فضا و تجهیزات. هزینه این منابع به طور مداوم از انظر اندازه کمتر از هزینه های پرسنلی می باشد، بنابراین کاهش در این مورد کوته نگری خواهد بود اگر چنانچه موجب شود كه بهره وری افراد پایین بیايد. (3) تمرکز شدید بر روی قیمت های خرید و غفلت کردن از بررسی اینکه چگونه افراد درمان گر واقعا منابع را مصرف می کنند. (4) بیشینه سازی ظرفیت بیمار. پزشکان، به بهره وری کلی بیشتری با صرف زمان بیشتر برای بیماران کمتر دست پیدا می کنند. (5) ناکامی در ترازیابی و استانداردسازی.



شما میتوانید اصل مقاله را در لوح فشره ماهنامه گزیده مدیریت که به زودی منتشر میشود جستجو نمایید.

[2]- دانشجوی PhD مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، گروه علوم مدیریت و اقتصاد، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمان تهران.

[3] Ph.D. بهداشت عمومی واستاد گروه علوم مدیریت و اقتصاد، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمان تهران.

 




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network