سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

مدیران عاملی که تعهد کارکنان را امری بدیهی می‏انگارند، بنیان سازمان را به‏مخاطره می‏اندازند..(راسل آیزنستات)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : چگونه به یادگیری ادامه دهیم و هنوز زنده باشیم؟

Article Title: How to keep learning and still have a life
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله

چگونه به یادگیری ادامه دهیم و هنوز زنده باشیم؟

How to keep learning and still have a life
 
By Lisa Burrell[1]

ترجمه محمدصادق شریفی‌راد[2]

 

به‌تازگی یکی از همکاران من یک پیش‌بینی کرده است: افرادی که با یک‌دیگر کار می‌کنند به‌زودی از هم‌دیگر می‌پرسند، «چه دوره‌هایی شرکت می‌کنی؟» و این مدل جدید «چی می‌خونی؟» است.

شاید حرف او درست باشد و این مسئله مقداری مرا نگران می‌کند، البته نه به این علت که یادگیری را دوست ندارم. برعکس من یادگیری را آن‌قدر دوست دارم که اگر در بچگی می‌توانستم خرج تحصیلم را بدهم، برای چند دهه در مدرسه می‌ماندم. بی‌تردید من تنها مطمئن نیستم چگونه شاخ و برگ‌های سمینارها و موک‌ها (دوره‌های انبوه آزاد اینترنتی)[3]‌ خود را روی لبه‌های شغل فوق‌العاده و زندگی خود به‌عنوان یک مادر که البته کیفیت آن دلخواه نیست، گره بزنم.

با این وجود، از منظری من هنوز در مدرسه هستم (اغلب ما هستیم). در محیط کار نه‌تنها به ما اجازه می‌دهند، بلکه از ما می‌خواهند دانشجویان دائمی ‌باشیم. همراه با انجام وظیفه و مدیریت بر دیگران، رشد می‌کنیم و خود را با محیط سازگاری می‌دهیم و این را سازمان‌های ما هم انجام می‌دهند و دلایل و را‌ه‌هایی برای شکوفایی ما فراهم می‌آورند. برخی کارفرما‌ها با ایجاد فرصت مشاوره، مربی‌گری و شبکه‌سازی، در جهت رسیدن به این هدف گام برمی‌دارند. اما تفاوت بزرگی بین یادگیری ساخت‌یافته و توسعه حرفه‌ای[4] وجود دارد. گرچه برخی کارفرمایان آینده‌نگر و «مایه‌دار»، دانشگاه‌هایی اختصاصی دارند، اکثریت شرکت‌ها آموزش را وظیفه فرد می‌دانند: چیزی که افراد علاوه بر وظایف معمول خود به‌عنوان اعضای سازمان، خانواده و جامعه به‌عهده می‌گیرند.


[1] . لیسا بورل، سردبیر ارشد مجله هاروارد بیزینس ریویو است.

[2] محمدصادق شریفی‌راد دانشجوی دکترای مدیریت رفتار سازمانی در دانشگاه فردوسی مشهد و مدرسدانشگاه است.

[3] MOOC (Massive Open Online Courses)
[4] professional development




تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network