سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

مدیران عاملی که تعهد کارکنان را امری بدیهی می‏انگارند، بنیان سازمان را به‏مخاطره می‏اندازند..(راسل آیزنستات)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : چگونه شرکت‌ها می‌توانند از «ذهنیت رشد» بهره ببرند

Article Title: How Companies Can Profit from a "Growth Mindset
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
ترجمه علی‌ سیناقدس[1]
 نخبگان

چگونه شرکت‌ها می‌توانند از «ذهنیت رشد» بهره ببرند

How Companies Can Profit from a "Growth Mindset"

کارول دوئک، از دانشگاه استنفورد، به بررسی این مطلب می‌پردازد که چگونه یک مفهوم کلیدی روانشناسی در سازمان‌ها نیز کاربرد پیدا می‌کند.

By Carol Dweck

کارول دوئک، در دوران دانشجویی خود در اوایل دهه‌ 1970، مطالعاتی را درباره‌ این‌که چگونه کودکان با شکست کنار می‌آیند، انجام داد و به‌سرعت دریافت که «کنارآمدن[2]» واژه‌ اشتباهی است. او می‌گوید «برخی فقط با آن کنار نمی‌آمدند، بلکه از آن لذت می‌بردند. برای برخی افراد، شکست پایان دنیاست، اما برای برخی دیگر، یک فرصت مجدد هیجان‌انگیز است.» دوئک که اکنون یک استاد روانشناسی در دانشگاه استنفورد است، چند دهه‌ بعدی عمر خود را به مطالعه‌ این تضاد[3] پرداخت و با استفاده از دو اصطلاح «نظریه‌ موجود با ذهنیت ایستا[4]» و «نظریه‌ افزایشی[5]» آن را توصیف کرد. دوئک چند سال پس از 2000 و در حالی که در حال نگارش کتابی برای مخاطب عام بود، به اصطلاح‌های جالب‌تری رسید. او اکنون به کسانی که استعداد را به‌عنوان کیفیتی می‌نگرند که واجد یا فاقد آن هستند، افرادی با «ذهنیت ایستا»[6] اطلاق می‌کند. در مقابل، افراد دارای «ذهنیت رشد» از چالش‌ها لذت می‌برند، برای یادگیری تقلا می‌کنند و پیوسته در پی توان بالقوه‌ خود برای توسعه‌ مهارت‌ها هستند. چارچوب دوئک یک تاثیر بسیار مهمی داشته، طوری که بیش از هشتصدهزار نسخه از کتاب وی، «ذهنیت» که در سال 2006 منتشر شد، به‌فروش رفت و مفهوم رشد به حوزه‌هایی از جمله آموزش و ورزش گسترش یافته است.

دوئک حالا کار خود روی ذهنیت را از افراد فراتر برده و این گسترش، حاوی دلالت‌های ضمنی مهمی برای مدیران است. آیا سازمان، مانند یک فرد، می‌تواند ذهنیت ایستا یا رشد داشته باشد؟ از سال 2010، دوئک به همراه سه تن از همکارانش، مری مرفی، جنیفر چتمن و لارا کرِی، در همکاری با شرکت مشاوره‌ای سن‌دیلینی به دنبال پاسخ به این پرسش‌ها بوده‌اند.



[1]. علی سینا قدس، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر بازرگانی در شرکت هلدینگ ساینا است.






تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network