سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

شما باید چشم از من برندارید تا ببینید آیا به آن‏چه می‏گویم عمل می‏کنم یا نه. من نیز شما را زیر نظر دارم تا هرکدام را که شایسته بزرگ‏داشت گرامی بدارم..(گزنفون)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : كجا به دنبال بينش باشيم

Article Title: Where to Look for Insight
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
كجا به دنبال بينش باشيم
Where to Look for Insight

ترجمه رامک فداییان

نوشته موهانبير ساوني و سانجي خوسلا

 

در سازمان‏هاي امروزين، نوآوران همه جا مورد تقاضا هستند: از كف كارخانه تا اتاق فروش، ميز فناوری اطلاعات تا بخش نيروي انساني، كافه‏ترياي كاركنان تا بخش منابع انسانی. طبق گفته نگارندگان، نوآوري يك بخش نيست، بلكه يك ساختار فكري است كه بايد به كل سازمان نفوذ كند و خوراك آن بينش است؛ دركي سراسر تخيل از يك فرصت داخلي يا بیرونی كه مي‏تواند به بهبود اثربخشي، ايجاد درآمد يا تقويت درگيري شغلي منجر شود.

ساوني و خوسلا، هفت «مجاری بينش» را تعيين كرده‏اند كه مي‏توانند توسط هر نوآور احتمالی در هر بخش يا نقشي مورد استفاده قرار گيرند: 1) ناهنجاري‌ها‏ يا داده‌هايي كه انحراف نامتعارفی دارند؛ 2) تلاقي،‌ زماني كه روند‏هاي اقتصادي، جمعيت‏شناختي و فناوری با يك‌ديگر پيوند مي‏خورند؛ 3) سرخوردگي‌ها كه به جایگزین‌هاي نوآورانه منجر مي‏شوند؛ 4) جزم‌اندیشی‌ها كه مي‏توانند جرقه يك تحقيق را درباره ديگر جایگزین‌ها بزنند؛ 5) افراط‌ها و تفريط‌ها، مانند ذينفعان حاشيه‏اي ‏ كه براي رسيدن به راه‌حل‌ها فشار مي‏آورند؛ 6) گشت‏وگذار، زماني ‏كه نوآوران براي ملاقات با همكاران يا مشتريان از دفاتر خود بيرون مي‏زنند و 7) شباهت‌ها، ايده‏ها يا سيستم‏هاي سودمند در ديگر تيم‏ها، كسب‏وكارها، واحدها، شركت‏ها يا صنايع.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network