سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

شما باید چشم از من برندارید تا ببینید آیا به آن‏چه می‏گویم عمل می‏کنم یا نه. من نیز شما را زیر نظر دارم تا هرکدام را که شایسته بزرگ‏داشت گرامی بدارم..(گزنفون)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 

 
 

  عنوان مقاله : چگونه محصولات هوشمند و متصل، رقابت را تغییر ‌می‌دهند

Article Title: How Smart, Connected Products Are Transferring Competition
Author:
تعداد صفحات:

  خلاصه مقاله
چگونه محصولات هوشمند و متصل، رقابت را تغییر ‌می‌دهند

How Smart, Connected Products Are Transferring Competition

 
نوشته مایکل پورتر و جیمز هپلمان
ترجمه ندا سراج

تکنولوژی اطلاعات در تما‌م ‌محصولات، از لوازم خانگی گرفته تا خودروها و تجهیزات و ماشین‌آلات معدن، انقلاب به‌پا ‌می‌کنند. محصولاتی که زمانی تنها ترکیبی از اجزای مکانیکی و برقی بودند، اکنون به سیستم‌‌های پیچیده‌ای بدل شده‌اند که ترکیبی از سخت‌افزار، حسگرها، قطعات الکترونیک و نرم‌افزارهایی هستند که از طریق شبکه اینترنت به هزاران راه وصل هستند. این محصولات هوشمند متصل به شبکه، فرصت‌های به‌شدت رو به گسترشی را برای کارکردهای تازه، اعتماد بیش‌تر و قابلیت‌‌هایی عرضه ‌می‌کنند که مرزهای محصولات سنتی را در‌می‌نوردند.

مایکل پورتر و جیمز هپلمان، مدیرعامل پی.تی.سی، استدلال ‌می‌کنند که تغییر ماهیت محصولات، زنجیره‌‌های ارزش را ویران ‌می‌کند و شرکت‌ها را مجبور می‌سازد درباره همه کارهای خود (از نحوه ایده‌پردازی، طراحی و تامین منابع برای محصولات گرفته تا چگونگی ساخت، بهره‌برداری و ارائه خدمات و نحوه ایجاد و ایمن‌سازی زیرساخت‌‌های ضروری تکنولوژی اطلاعات) بازاندیشی کنند.

محصولات هوشمند متصل به شبکه، به شرکت‌ها طیف وسیعی از گزینه‌‌های استراتژیک جدید ارائه ‌می‌دهند: چه‌طور ارزشی خلق و کسب ‌می‌شود، چه‌طور باید با شریک‌‌های سنتی کار کرد، روابط تجاری جدید مستلزم چه چیزهایی است و چگونه باید مزیت‌های رقابتی را حفظ کرد، در حالی که قابلیت‌های تازه، مرزهای صنعت را تغییر ‌می‌دهند.

برای بسیاری از بنگاه‌‌ها، محصولات هوشمند متصل به شبکه، پرسشی بنیادی را تحمیل ‌می‌کنند: «ما در کدامین کسب‌وکار هستیم؟» این مقاله چارچوبی برای توسعه استراتژی و رسیدن به مزیت رقابتی در یک جهان هوشمند متصل به‌هم ارائه ‌می‌دهد.





تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network