سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش سايت مديريت فرا، مشاوره آموزش

هنوز هم مبنای اقدامات مدیریتی حاکم بر اغلب سازمان‏ها مجموعه‏ای از اصول نخ‏نماست که ردشان را در سحرگاه انقلاب صنعتی می‏توان یافت. .(گری همل)

انتشارات سازمان مديريت فرا
  صفحه اصلي سازمان مديريت فرا
  درباره مديريت فرا و نشر فرا
  كانون نشر و مديريت فرا
  اخبار نشر و مديريت فرا
  ارتباط با سازمان مديريت و نشر فرا
  شرايط و مقررات سايت / انتقادات و پيشنهادات
  فرم عضويت در سايت فرا
  فرم اشتراك آنلاين ماهنامه گزيده مديريت
  درگاه پرداخت اينترنتي آنلاين سازمان فرا
  خلاصه كتابهاي انتشارات مديريت فرا
  روزنامه های امروز

جستجو در سايت فرا :
چنانچه در عبارت مورد جستجو حرف ی وجود دارد از ی فارسی و ِي عربی استفاده نمایید.
جستجوي پيشرفته:


پذيرش اعضا

شناسه

 
 

رمز عبور

 
 
ذخيره شود
 



 
 

  انتشار كتاب « فرهنگ سازمان بالنده »

انتشار كتاب « فرهنگ سازمان بالنده  »      An Everyone Culture
این کتاب، پاسخ قرن بیست‌ویکمی به این سوال است:
قدرتمندترین راه توسعه قابلیت‌های افراد در محیط کار چیست؟
فرازهایی از کتاب:


*سازمان‌ها اکنون نیاز بیش‌تری به کارکنانی دارند که از سطوح ذهنی پیچیده‌تری برخوردارند و این نیاز در سال‌های آینده تشدید هم خواهد شد.
*برای مواجهه با دنیایی که در پیش روی ماست و برای استفاده از بهترین ظرفیت‌های کارکنان، نیاز به فرهنگی مشارکتی‌تر، نوآورتر و ریسک‌پذیرتر داریم.
*رهبر یک سازمان بالنده، همان‌قدر‌که به‌دنبال ارتقای کسب‌وکار شرکت است، برای ساختن فرهنگی که در پی توسعه تک‌تک کارکنان است، تلاش می‌کند.
*مهم‌ترین دلیل فرسودگی شغلی، بار کاری زیاد نیست؛ بلکه کارکردن به‌مدت طولانی بدون هیچ حس و تجربه‌ای از رشد شخصی است.
*وقتی شغل‌ها تهی از معنا هستند، کارکنان در خارج از سازمان به‌دنبال حس هدفمندی و معنای زندگی خواهند بود.
*وقتی که احساس می‌کنیم در حال رشد هستیم و درگیر فعالیت‌هایی هستیم که به دیگران یاری می‌رساند، می‌توانیم برخورداری از یک ثروت واقعی و ماندگار را تجربه کنیم؛ و آن «شادی همیشگی» است.
*سازمان ملل متحد، اکنون در حال توسعه معیارهایی مانند شادی ناخالص ملی، در کنار معیارهایی چون تولید ناخالص ملی است.
*به‌یاد داشته باشید که تقریبا همه‌ی چیزهای خوب، از داشتن کارکنانی عالی در فرهنگی عالی حاصل می‌شوند. چرا برخی با تغییر سازگار شده، پیش می‌روند و پیروز می‌شوند، و برخی در برابر تغییر مقاومت کرده، درجا می‌زنند و می‌بازند؟  






مقدمه ناشر:


  اکنون در طلیعه جامعه‌ای پسامدیریتی قرار داریم.

تحولات شتابنده دهه‌های اخیر، دانش بشری را به تلاطم انداخته و اندیشمندان تمامی علوم را به بازاندیشی و نواندیشی واداشته است. در این میان، دانش مدیریت از این امر به دور نمانده است. گری همل، اندیشمند بزرگ مدیریت، پیش‌بینی خود از آینده مدیریت را چنین بیان می‌کند: «بسیاری از ما در یک جامعه پساصنعتی رشد یافته‌ایم؛ اکنون در طلیعه جامعه‌ای پسامدیریتی قرار داریم». پیشگامان ورود به جامعه پسامدیریتی، سازمان‌هایی هستند که این واقعیت تازه را زودتر دریافته‌اند و ظرفیت‌های مدیریتی و سازمانی جدیدی را فراهم آورده‌اند. «سازمان‌های بالنده‌ی اندیشمند» نمونه‌ای از این سازمان‌های نوپدید هستند.
نویسندگان کتاب «فرهنگ سازمان بالنده»، پژوهشگرانی هستند که چند نمونه از سازمان‌هایی با شیوه‌های مدیریتی نوین را مورد مطالعه قرار داده‌اند. این پژوهشگران از نزدیک به مشاهده و کنکاش رفتار کارکنان، سازوکارهای مدیریتی، رویه‌ها و فرایندهای سازمانی و فرهنگ متفاوت این سازمان‌ها نشسته‌اند. این کتاب حاصل دستاوردهای این کار پژوهشی است که از مقایسه شیوه‌ی بسیار متفاوت مدیریت سازمان‌های بالنده با اداره سازمان‌های معمولی به دست آمده است.
ویژگی برجسته سازمان‌های بالنده، توجه چشمگیر به توسعه کارکنان به‌موازات توسعه سازمان است؛ به‌طوری که «محور اساسی فرهنگ یک سازمان بالنده، بالندگی افراد و تبدیل‌شدن آن‌ها به بهترین نسخه خود است». از این رو، فرهنگ یک سازمان بالنده را می‌توان فرهنگی توسعه‌بخش دانست که مدیران آن برآنند تا سطح پیچیدگی ذهنی کارکنان را توسعه ‌دهند. این مدیران بر این باورند که با پیچیده‌تر شدن روزافزون جهان در دهه‌های اخیر و ادامه آن در دهه‌های پیش رو، بایستی پیچیدگی ذهنی کارکنان نیز پیوسته افزایش یابد تا بتوانند با دنیای پیرامونشان در سطوح بالاتری از پیچیدگی ذهنی تعامل کنند، زیرا «برای افرادی که دارای پیچیدگی ذهنی بالاتری هستند، مدیریت یک دنیای پیچیده، آسان‌تر است».
نویسندگان کتاب، بالندگیِ ذهن انسان را در سه سطح طبقه‌بندی می‌کنند: ذهن اجتماعی‌شده، ذهن خودساخته، ذهن تحول‌یافته. ایشان چنین باور دارند که سازمان‌ها در گذشته از کارکنان خود انتظار داشتند تا همچون سربازانی خوب، با ذهنی اجتماعی‌شده کار کنند و اکنون از آن‌ها می‌خواهند تا همچون فرماندهانی مطمئن، ذهنی خودساخته داشته باشند؛ اما از این پس، در پی رهبرانی هستند که ذهنی تحول‌یافته دارند.
رشد و توسعه‌ی پیوسته‌ی ذهن همه‌ی کارکنان و یاری رساندن به دیگران در این مسیر، مبنای شکل‌گیری سازمان‌های بالنده است. وقتی که کارکنان احساس می‌کنند در حال رشد هستند و درگیر فعالیت‌هایی هستند که به رشد دیگران نیز یاری می‌رسانند، می‌توانند برخورداری از یک ثروت واقعی و ماندگار را تجربه کنند؛ و آن «شادی همیشگی» است.
نویسندگان نتیجه مطالعه خود در مورد سازمان‌های بالنده را در دو ویژگی چشمگیر آن‌ها خلاصه می‌کنند: «این سازمان‌ها اعضای شجاعی دارند که از انجام کارهای دشوار ابایی ندارند و جوامع قابل‌اعتمادی دارند که به قرارداد مقدس خود با تک‌تک اعضا احترام می‌گذارند و بنابراین اعضای شجاع آن‌ها میتوانند با خیالی آسوده به کارهای دشوار خود بپردازند.»
سازمان فرهنگی فرا امید دارد که مدیران و رهبران کشورمان با الگوبرداری از فرهنگ سازمان‌های بالنده، بتوانند خود و همکارانشان را در مسیر رشد و بالندگی قرار دهند تا پیوسته شاد و خردمند بمانند؛ چنان‌چه کنفسیوس می‌گوید: «کسانی که می‌خواهند شاد و خردمند باقی بمانند، باید همواره تغییر و رشد کنند.»

دکتر فریبا لطیفی
مدیر عامل


شناسنامه کتاب:


نويسندگان:  رابرت کگان- لیزا لاسکو لاهی    
مترجم: دکتر شهلا برجعلی‌لو                                                           
تعداد صفحات: 284

چاپ اول: 1399
شابک:3-68-6092-600-978
قطع:  رقعی
جلد:  شوميز
حامی فرهنگی: شرکت پردیس صنعت سیاره سبز

 تلفن سفارشات 88880700 الي 88880702

https://t.me/sazmanefara

فرهنگ سازمان بالنده

مرجع: سایت سازمان مدیریت فرا
آخرین اخبار فرا
- انتشار كتاب « چهار اصل طلایی موفقیت در کسب و کار »
- انتشار كتاب « لحظه‌های شگفتی‌ساز »
- انتشار كتاب « فرهنگ سازمان بالنده »
- انتشار كتاب « بیرون هزارتو »
- انتشار كتاب « آیین رهبری »


تمام حقوق مادي و معنوي مطالب اين سايت براي «سازمان مديريت فرا» محفوظ است
Powered By Azadi Network