فرازهایی از کتاب:
• انقلاب خردهفروشی در والمارت به صدها میلیون انسان در سراسر جهان امکان داده که اشیای ضروری و مایحتاج زندگی خود را به قیمت بسیار ارزانتر خریداری کنند.
• انقلاب خردهفروشی بسی بیشتر و فراتر از بارکدها، ماهوارههای ارتباطی، جادههای خوب، کامیونهای نیرومند، و کیلومترها نوار نقاله در مراکز توزیع است.
• هر یک از مراکز توزیع مدرن و غولآسای والمارت، مساحتی در حدود صدوده هزار مترمربع دارد و فضای مسقف آن بهاندازه پانزده تا بیست زمین فوتبال است. در هر روز دویست تا سیصد کامیون و کانتینر ورودی دارد که یا کالاهای تولیدکنندگان را میآورند و یا کالا را به فروشگاهها میبرند.
• والمارت فقط در آمریکا بیش از یک میلیون و چهارصدهزار نفر را استخدام کرده که بهجز دولت ایالات متحده، از کارکنان هر موسسه دیگری افزونتر است.
• فروش والمارت سه برابر نزدیکترین رقیبش یعنی خردهفروشی کارفور است که مرکز آن در پاریس میباشد.
• هر روز صدها نماینده از شرکتهای کارآفرین سراسر چین، شماره و نوبت میگرفتند و آموخته بودند که در والمارت هیچ زمانی را صرف تعارفات نکنند و در مذاکره با نمایندگان والمارت مستقیما به اصل موضوع وارد شوند. در مرکز مذاکرات شنژن، رشوه دادن که از روشهای سنتی چین برای جوش دادن معاملات است وجود ندارد.
• والمارت در دهه هشتاد، بزرگترین شبکه خصوصی ارتباطات ماهوارهای را برای انتقال دادهها، صدا، تصویر و ویدیو بین دفتر مرکزی و حدود ۱۵۰۰ فروشگاهش به بهرهبرداری رساند.
• والمارت بهبرکت شعب فراوانی که دارد در بلاهای طبیعی مانند توفان، گردباد و سیل که منطقه را به ویرانی میکشد بهخوبی کمکرسان میباشد. در موقعیتهای اضطراری که نیازمند همگامی کمکهای مادی و سیستم کسبوکار درست است، شبکه توزیعِ بیدرنگ، والمارت را قادر ساخته که با سرعت پاسخگو باشد.
• تقریبا همگی نوآوریها و استراتژیهای فروش که والمارت ابداع کرده از سوی رقبایش اقتباس، تکمیل، و پیاده شده است.
شناسنامه کتاب:
• تعداد صفحات: 344
• چاپ اول: 1395
• شابک: 9786006092355
• قطع: رقعی
• جلد: شوميز
• مترجم: مسعود راجی و علی مستاجران
• حامی فرهنگی: شرکت خانه و آشپزخانه
• قیمت: 30000 تومان
تلفن سفارشات 88880700 الي 88880702

|